تحریم و تورم جهانی، عاملی بر گرانی های اخیر/ سیاست های حمایتی  و نظارتی دولت، تورم را کاهش می دهد

خاندوزی با تبیین اینکه تقاطع تحریم و تورم جهانی با سیاست های جدید اقتصادی دولت و دستمزدی عامل گرانی کالاها در دو ماه اخیر برشمرد و با تاکید بر سیاست های نظارتی و حمایتی دولت از مردم با هدف کاهش تورم و تاب آوری جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، سید احسان خاندوزی در نشست شورای اداری گلپایگان با بیان اینکه رئیس جمهور بر صوری نبودن سفرهای استانی تاکید دارند گفت: افتتاح طرح ها و پاره کردن روبان ها از سفر استانی حذف شده است و هدف حذف  یا حل چند چالش از هر منطقه است.
وزیر اقتصاد و دارایی با یادآوری  اینکه همه چالش ها همزمان قابلیت حل شدن را ندارد و با اولویت بندی صورت می گیرد، بیان کرد :شرایط عمومی اقتصاد در تابستان سال گذشته نرخ بالای تورم را تجربه می کرد ولی در شش ماه اول دولت برای ایجاد ثبات اقتصادی تلاش شد و در اسفندماه ۱۴۰۰ تورم نقطه به نقطه  قدم به قدم کاهش یافت.
وی به وجود همچنان فشارهای تحریمی برافتاد ایران اشاره کرد و افزود: نوسانات بازار های بین المللی و جنگ اوراسیا، تورم قیمتی در کشورهای دنیا ایجاد کرده است و آنها الزامات سخت اقتصادی و سهمیه بندی شده ای اعمال کردند و این فشار بر ایران وارد شد و بر مشکلات اقتصادی افزود.
خاندوزی با انتقاد از سیاست ارزی گذشته که از واردات به جای تولید و کشاورزی حمایت می شد و با تکلیف مجلس شورای اسلامی، این روند اصلاح شد، ادامه داد: افزایش قیمت ها در دوماه اخیر به دلیل تقاطع این چند مسئله بوده است و بسیاری،از کشور ها شرایط تعرفه ای و تجاری را تغییر دادند و حتی بر کالاهای صادراتی خود ممنوعیت ایجاد کردند.
وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید براینکه مسائل خارجی و داخلی و سیاست های جدید اقتصادی و دستمزد بر گرانی کالاها اثر داشته است، تشریح کرد: تلاش دولت بر انضباط  بخشی و نظارت بازارها و سیاست های حمایتی معیشتی برای تاب آوری جامعه،  امید است فصل آینده شاهد کاهش سطح تورم باشیم و تولید و ایجاد اشتغال و میزان سرانه خانوار افزایش یابد.
وی از افزایش،اختیارات حوزه اقتصادی در سطح استان و‌شهرستان در مسائل مالیاتی و گمرک خبر داد و  بر ارامش بخشی موضوع مالیات تاکید کرد.

به گزارش شبستان ، وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان اصفهان به عنوان نماینده رئیس جمهور در شهرستان گلپايگان حضور یافت و با ادای احترام به شهدای روستای وانشان، از کارخانه تولید بلبرینگ و مصلی نمازجمعه گلپايگان و نمایشگاه توانمندی های شهرستان گلپايگان بازدید کرد و با مشکلات صنعتگران این شهرستان آشنا شد./

کد خبر 1186426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha