اجرای پویش «جمع‌خوانی مجازی کتاب جهاد تبیین» در کتابخانه‌های عمومی مازندران

ولیپور گفت: در راستای نقش‌آفرینی کتابخانه های عمومی در حوزه جهاد تبیین، عملیاتی پویش «جمع‌خوانی مجازی کتاب جهاد تبیین » در شبکه های اجتماعی کتابخانه های عمومی مازندران آغاز شد.

«آرزو ولیپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: در شرایط امروزه بخشی از فرهنگ مربوط به جهاد تبیین است که در گفتار مقام معظم رهبری مد ظله العالی زیاد از آن استفاده می شود و در مجموع دو کلمه ای است که از واژه های نورانی قرآن کریم و متون دینی با مفاهیم وسیع و بار معنایی زیاد گرفته شده است و  واژه جهاد دری از درهای بهشت است و مختص اولیا و افراد خاص است و واژه تبیین به معنای اعلام و روشنگری و آشکار کردن حقایق است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی یکی از مهمترین سازمان‌هایی است که می‌تواند در عرصه جهاد تبیین نقش‌آفرین باشد زیرا تبیین مبتنی بر بینش یا باوری است  که در کتاب آمده است و کتاب مهمترین گنجینه‌ای است که می‌توان با استناد به آن با دیگران گفت وگو کنیم.

 

وی افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران به عنوان پیشران تحول در حوزه کتاب و کتابخوانی در حال اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در حوزه جهاد تبیین است.

 

ولیپور تصریح کرد: در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی پویش «جهاد تبیین» در بستر فضای مجازی با هدف معرفی کتاب های انقلاب، تبیین معارف ناب انقلاب اسلامی و بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی راه‌اندازی شده است.

 

وی ادامه داد: از آنجایی که کتابخوانی یکی از جلوه های های ارزشمند و اصیل جهاد تبیین است از روزهای گذشته پویش جمع خوانی مجازی کتاب جهاد تبیین در کتابخانه های عمومی مازندران در بسترهای فضای مجازی آغار شده است و همچنان ادامه دارد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خاطرنشان کرد: نشست های کتابخوان اختصاصی جهاد تبیین در سیره امام صادق (ع) با همکاری حوزه های علمیه، نشست سیاسی با حضور سخنران، تولید محتوای مجازی برای اعضا و مراجعین کتابخانه ها، مسابقات کتابخوانی و... ازجمله برنامه هایی است که در راستای جهاد تبیین توسط کتابخانه های عمومی مازندران در حال انجام است.

 

ولیپور گفت: کتابخانه‌های عمومی در پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند و با حمایت از طرح ها و برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی باید در جهت افزایش میزان مطالعه، کتابخوانی و ارتقای مسائل فرهنگی جامعه تلاش کرد و کتابخانه های عمومی به عنوان قرارگاه فرهنگی پای کار جهاد تبیین طبق فرمایشات رهبری آمده‌اند و تمام برنامه های سال ۱۴۰۱ به سمت جهاد تبیین سوق داده می شود.

کد خبر 1186433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha