سه اولویت مهم اوقاف در حوزه وقف و موقوفات/ باید موقوفه‌هایی که پنهان مانده یا تصرف شده را احیا کرد

حجت‌الاسلام نوری‌زاده گفت: در سازمان‌ اوقاف و امور خیریه حفظ عین موقوفات، افزایش منافع و اجرای امینانه نیت واقفان را به عنوان‌سه اولویت اساسی در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «ناصرالدین نوری‌زاده» در جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهارکرد: وقف سرمایه ماندگار و چشمه جاری و ساری است که در اسلام به آن جهت داده شده است. وقف در همه زمان‌ها بوده اما اسلام با جهت‌دهی و منطق خاص خود، آن را در جایگاه عظیم و عالی و رفیعی قرار داد.

 

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف سرمایه ماندگاری است که اگر نسبت به آن کوتاهی کنیم این فرصت بزرگ را از دست خواهیم داد و نسبت به خداوند و واقفانی که جهانی عاری از جهل، فقر و تبعیض می‌خواستند باید پاسخگو باشیم.

 

وی بیان کرد: بایستی با نهایت دقت، پشتکار و جهاد این سرمایه ماندگار را حفظ و حراست‌ کنیم و بتوانیم آن را افزایش دهیم نه اینکه سبب کاهش این سرمایه عظیم شویم.

 

حجت‌الاسلام نوری‌زاده با بیان اینکه خدمت در حوزه وقف کار بزرگی است، گفت: در سازمان‌ اوقاف و امور خیریه حفظ عین موقوفات، افزایش منافع و اجرای امینانه نیت واقفان را به عنوان‌سه اولویت اساسی در دستور کار داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: همه دغدغه مدیران و همکاران ما در سازمان اوقاف و امور خیریه این است که آنچه در اختیار ماست به بایسته‌ترین شکل حفظ شود. در کشور بیش از ۲۰۵ هزار موقوفه و بالغ بر ۱.۵ میلیون رقبه وجود وارد و معتقدیم سه تا چهار برابر آن موقوفاتی است که مخفی شده یا خدایی نکرده تصرف شده است که باید آنها را شناسایی و احیا کرد.

 

کد خبر 1186512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha