اختصاص ۳۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبفا ۶ شهر خوزستان

کرمی نژاد از اختصاص ۳۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبفا ۶ شهر خوزستان به دنبال سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به شهرستان دزفول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمدرضا کرمی نژاد» ظهر امروز پنجشنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر دزفول که در سالن جلسات این شورا برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر طرح جامع فاضلاب دارای ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی است و تکمیل ان ضروری است.

 

مدیر عامل آبفا خوزستان افزود: در سال ۱۴۰۰، ۱۵ میلیارد تومان از طریق اعتبارات تملکی برای فاضلاب دزفول تعیین شده که صرفا حدود سه میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است اما این اعتبار تملک در سال ۱۴۰۱ به ۲۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

 

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خوزستان و مصوبات سفر وی در حوزه آب و فاضلاب عنوان کرد: در جلسه مصوبات سفر رئیس جمهور که در دفتر آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار با پیگیری و پافشاری هایی که در آن جلسه به عمل آوردم خوشبختانه نام دزفول وارد لیست اعتبارات شد.

 

وی با اشاره به تصویب سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبفا برای پنج شهر خوزستان در پی سفر رئیس جمهور ابراز کرد: با اضافه شدن دزفول تعداد این شهرها به ۶ شهر شامل اندیمشک، دشت آزادگان، بهبهان،ایذه، شوش و دزفول افزایش یافت.

 

کرمی نژاد در ادامه پس از تخصیص اعتبار توزیع شهرستانی انجام نشد و بنده خواستار این امر شدم که توزیع توسط آبفای خوزستان صورت بگیرد که خوشبختانه این خواسته مورد موافقت قرار گرفت و ما نیز اقدام به توزیع اعتبار کردیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در واقع از مصوبات سفر رئیس جمهور ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار سهم دزفول شد که این اعتبار برای سال های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ می باشد.

 

مدیر عامل آبفا خوزستان اذعان کرد: همچنین مقرر شده بود که از مجموع اعتبار ۳۳۰۰ میلیارد تومانی، ۶۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت نفت بین ۶ شهرستان مذکور توزیع شود، بنابراین سهم دزفول ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که در حال حاضر اسناد مناقصه ای این اعتبار در حال برگزاری است و پیمانکارها نیز بزودی مشخص خواهند شد.

 

وی اذعان کرد: در این اعتبار یک ۲۵ میلیارد تومان و یک ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بافت کهن دزفول در نظر گرفته شده که پیمانکار آن طی کمتر از ۲۰ روز آینده مشخص و این مهم عملیاتی می شود.

  

کرمی نژاد با بیان اینکه نسبت به فاضلاب دزفول غلفت های زیادی صورت گرفته است عنوان کرد: اعتبارات ماده ۵۶ که در قانون ۱۴۰۰ به معنای وام داخلی است یک ظرفیت محسوب می شود که ما با پیگیری های صورت گرفته در سال گذشته به عنوان تک استان در کشور ۱۴۸۰ میلیارد تومان وام از طریق ماده ۵۶ برای شهرهای مختلف خوزستان دریافت کردیم.

 

وی از پیگیری برای دریافت وام ۱۲۰۰ میلیارد تومانی از طریق ماده ۵۶ برای تکمیل طرح جامع فاضلاب دزفول خبر داد و اضافه کرد: تا حصول نتیجه پیگیر دریافت این وام خواهم بود.

 

مدیرعامل آبفای خوزستان احداث تصفیه خانه آب در دزفول را یک ضرورت برشمرد و گفت: مکاتبات و پیگیری های زیادی با وزارت نیرو برای احداث تصفیه خانه در ۳ شهر خوزستان از جمله دزفول انجام داده ام و قطعا تا تحقق این مهم تلاش خواهم کرد و ضرورت دارد مسئولان شهرستان نیز در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

 

وی اعتبار مورد نیاز برای احداث تصفیه خانه آب در دزفول با اعتبارات امروزی را یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: با احداث این تصفیه خانه آب در دزفول تا ۵۰ سال آینده آب دزفول تامین خواهد بود.

 

کرمی نژاد در خصوص ورود فاضلاب از چند نقطه به رودخانه دز تاکید کرد: یکی از تکالیف و وظایف اصلی بنده جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون و دز است. اکنون نیز تلاش ها و برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته به طوریکه تا پایان امسال ۱۹ نقطه از ۲۴ نقطه ای که در اهواز فاضلاب از آنها وارد رودخانه می شود حذف خواهند شد و مابقی نیز تا اوایل سال آینده برطرف خواهند شد.

 

وی تصریح کرد: طی سال های گذشته برای ۳ محل از جمله فاضلاب چم گلک از بانک جهانی وام دریافت شده است که این ۳ پروژه در شرایط پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی رها شده بودند اما خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته این ۳ محل شامل چم گلک، کهنگ و منطقه ای در اهواز مجددا وارد فاز اجرا شده اند. در این راستا مناقصه ای برگزار کرده ایم و با تعیین پیمانکار مشکل ورود فاضلاب چم گلک به رودخانه دز برطرف خواهد شد.

 

مدیر عامل آبفا خوزستان در خصوص ورود فاضلاب زیباشهر به رودخانه دز نیز گفت: به دنبال احداث تصفیه خانه ای در زیباشهر هستیم تا فاضلاب در همان منطقه منتقل و تصفیه شود سپس در حوزه کشاورزی یا صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد بنابراین رفع این مشکل در دستور کار آبفای خوزستان است.

 

وی با تاکید بر اینکه پیگیر رفع مشکلات آب و فاضلاب کوی پیام نور و مدرس خواهم بود، افزود: یک گروه جهادی با هماهنگی آبفای خوزستان در کوی پیام نور مستقر شده اند که قطعا از طریق این گروه و آبفای منطقه دزفول پیگیر رفع مشکلات کوی پیام نور خواهیم بود.

 

کرمی نژاد با اشاره به مشکل افت فشار آب در جاده بن جعفر اضافه کرد: از طریق یک حلقه چاه که در منطقه مصلی در حال حفاری و لوله گذاری و نصب پمپ است این مشکل ظرف چندروز آینده برطرف می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دزفول در حوزه آب همواره پیشتاز بوده و در حوزه فاضلاب نیز چندان عقب نبوده است عنوان کرد: مشکلات فاضلاب دزفول ظرف دو سال اینده از طریق اعتباراتی که در حال پیگیری هستیم برطرف خواهد شد.

 

مدیرعامل آبفای خوزستان یاد آور شد: با تمام توان در راستای رفع مشکلات حوزه آب و فاضلاب دزفول تلاش خواهم کرد و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهم کرد ضمن اینکه از مسئولان شهرستان نیز تقاضا دارم مشکلات این حوزه را با آبفا منطقه دزفول در میان بگذارند تا در سریعترین زمان ممکن برطرف شوند.

 

کد خبر 1186513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha