دست خالی کشاورزان از افزایش قیمت برنج/ در دفاع از حقوق کشاورزان با هیچ وزیری تعارف ندارم

دلخوش اباتری با بیان اینکه وی در دفاع از حقوق کشاورزان با هیچ وزیری از جمله وزیر جهاد کشاورزی تعارف ندارد گفت: قیمت برنج در کشور به شدت افزایش پیدا کرده اما من بارها گفتم که این افزایش قیمت هرگز به جیب کشاورزان برنجکار نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدکاظم دلخوش اباتری» شامگاه پنج‌شنبه (۲۶ خرداد) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری آخرین خبرهای طرح جدید کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد مهریه را برشمرد و اظهار داشت: ایرادات شورای نگهبان به اصلاح طرح قانون مهریه توسط کمیسیون حقوقی قضایی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه مجلس در مورد مهریه خواستار رعایت عدالت است عنوان کرد: بررسی ایرادات این طرح در دستور کار قرار دارد اما با توجه به سایر مشغله‌های مجلس و کمیسیون، زمان دقیق آن را نمیتوان مشخص کرد.

 

دلخوش اباتری با بیان اینکه وی در مورد نفوذ ریزگردها به داخل کشور در مجلس به مسئولان تذکر داده است تصریح کرد: متاسفانه معاهدات کشورمان با کشورهای همسایه به درستی منعقد نشده به طوری که با احداث سدهایی با ظرفیت ۵۰ میلیون متر مکعب به حقوق و منافع مردم کشورمان آسیب وارد می‌شود و حتی ریزگردها به استانهای شمالی هم رسیده و این یک خطر جدی است.

 

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس استفاده از قیرآبه برای مناطق خشک کشور جهت جلوگیری از نفوذ ریزگردها را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: مجلس پیگیر این موضوعات است تا حقوق ملت ایران به ویژه در معاهدات بین‌المللی نقض نشود.

 

وی ضمن اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی توسط کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ابراز داشت: وقتی قوانین شفاف داشته باشیم و دست قوه قضائیه باز باشد میتوان با اخلالگران نظام اقتصادی برخورد جدی‌تری انجام داد.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه برخی موضوعات حوزه انتخابیه صومعه سرا را برشمرد و گفت: لایروبی استخر و آب بندان و بارور ساختن ابرها پیشنهادی بود که برای مقابله با کم آبی مطرح کردم تا بدین وسیله بخشی از مشکلات کشاورزان حل شود.

 

دلخوش اباتری تعداد آب بندان‌های شهرستان صومعه سرا را ۲۲۰ حلقه اعلام کرد و افزود: با پیگیری‌هایی که انجام گرفت نزدیک ۵۰ درصد از این آب بندان ها لایروبی شد.

 

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه هر شهرستان برای لایروبی نیاز به بیل دکل بلند دارد از نبود بیل شناور در استان گیلان سخن گفت و اضافه کرد: تالاب انزلی در حال مرگ است و عمق آن به نیم متر رسیده و در همین راستا حتی نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتیم.

 

وی ابراز داشت: بنده از چهار ماه قبل در مورد بحران کم آبی هشدار داده بودم اما برخی در جلسات عنوان میکردند که به علت بی آبی ۵۰ درصد کشاورزان کشت انجام ندهند که البته ما به عنوان نمایندگان مردم تمام تلاشمان را برای دفاع از حقوق آنها به ویژه در این حوزه انجام دادیم تا هر طور که شده آب زراعی کشاورزان تهیه شود. 

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: در ماه گذشته  بیشتر از ده بار از حقوق کشاورزان و تولیدکنندگان در پشت تریبون مجلس دفاع کردم و با هیچ وزیری از جمله وزیر جهاد کشاورزی تعارف ندارم.

 

دلخوش اباتری با بیان اینکه وی در دفاع از حقوق مردم گیلان به ویژه در بخش کشاورزی از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کند اظهار داشت: قیمت برنج در کشور به شدت افزایش پیدا کرده اما من بارها گفتم که این افزایش قیمت هرگز به جیب کشاورزان برنجکار نمی‌رود از طرفی هزینه‌های تولید این محصول افزایش زیادی داشته و کشاورزان با مشکل مواجهند.

 

وی تصریح کرد: رئیس جمهور خیلی بی حاشیه مشغول کار خودشان هستند اما واقعا برخی عوامل زیرمجموعه دولت ما را خون به دل می کنند و دائما با عملکرد خود طرح‌های مجلس و مجموعه‌ای را به هم می‌ریزند.

 

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس خاطرنشان کرد: مردم بدانند که ما در دفاع از حقوق آنان یک سرسوزن با کسی تعارف نداریم و کوتاه نمی آییم اما مصالح نظام را هم نگاه میکنیم و اعتقاد داریم آدم بی عرضه نباید در هیچ مسئولیتی گماشته شود و اگر به کار گرفته می‌شوند اشتباه است.

 

کد خبر 1186540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha