توسعه روابط با کشورهای همسایه و دوست موجب شکست توطئه های اقتصادی دشمنان می شود

حجت الاسلام میهن پرست گفت: تقویت روابط با کشورهای مختلف و سفر مقامات ایران به کشورهای همسایه و یا مقامات کشورهای دیگر به ایران نشان داده که چگونه توطئه های غرب برای منزوی کردن ایران خنثی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۲۷ خرداد) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه هشتاد و ششم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که خداوند کتاب (قرآن) را بر شما نازل کرده است که بیانگر همه چیز است و تمام اموری که به هدایت و سعادت و نجات انسانها مربوط است در آن بیان شده است.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» ابراز کرد: حضرت امام علی(ع) در ادامه این خطبه می فرماید که خداوند متعال پیامبرش را، آن مقدار در میان شما عمر داده که برای او و شما آیینی را که مورد رضای اوست و در کتاب آسمانی اش نازل کرده، کامل نماید و بر زبان پیامبرش اعمالی که محبوب، یا ناخوش داشته، به شما رسانیده و نواهی و اوامرش را بیان کرده و به این ترتیب، راه عذر را بر شما بسته و حجت را تمام نموده و اعلام خطر کرده و پیش از فرا رسیدن عذاب شدید، شما را انذار نموده و بيم داده است.

 

امام جمعه چوار در ادامه تصریح کرد: نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اخیرا در صدر هیئتی بلندپایه از مقام های دولت خود به ایران سفر کرد و از سوی مقام های سیاسی ایران در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

 

وی افزود: این سفر که بعد از دیدار آبان ۹۵، دومین سفر مادورو به تهران محسوب می شود، به دعوت رسمی آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» انجام شده است. مادورو با دکتر رئیسی و رهبر معظم انقلاب نیز دیدار کرد.

 

امام جمعه چوار گفت: ایران می تواند با تقویت روابط با ونزوئلا هم در زمینه اقتصادی دستاوردهایی را کسب کند و هم اینکه در حیاط خلوت آمریکا کنشگری کند، در واقع زمان آن رسیده که بخش خصوصی ایران ذهنیت خود را نسبت به وضعیت ونزوئلا اصلاح کند و به این موضوع توجه داشته باشد که رقبای سنتی ما از جمله ترکیه و هند در حال انجام چه اقداماتی برای استفاده از فرصت به وجود آمده جهت گسترش تعاملات اقتصادی خود با ونزوئلا هستند.

 

حجت الاسلام میهن پرست افزود: از چند سال قبل کارخانه تراکتورساری ایران در ونزوئلا تاسیس شده است، ولی فعالیت آن افول پیدا کرده است و مناسب است که این کارخانه بار دیگر فعال شود و این موضوع قطعا به نفع منافع دو کشور خواهد بود.

 

وی بیان کرد: ایران در ماه های اخیر با تقویت روابط با کشورهای مختلف و سفر مقامات ایران به کشورهای همسایه و یا مقامات کشورهای دیگر به ایران نشان داده است که چگونه توطئه های غرب برای منزوی کردن ایران را خنثی کرده و کمپین فشار حداکثری علیه ایران انقلابی را شکست داده است.

 

امام جمعه چوار با اشاره به تاسیس نهاد انقلابی جهاد سازندگی در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) برای رسیدگی به مناطق محروم و دور افتاده ایران و با تبریک روز جهاد کشاورزی، گفت: در تمام دنیا دولت ها متولی امنیت غذایی هستند، قانون اساسی کشورهای امنیت غذایی را از وظایف دولت ها می دانید که باید تأمین کنند.

 

حجت الاسلام میهن پرست تصریح کرد: در فضای امروز جهانی، به خصوص بعد از جنگ اكراین همه کشورها در سیاست های خودشان نسبت به امنیت غذایی (صادرات، واردات و ذخیره سازی) تجدید نظر جدی دارند، دنیا نشان داده است که در سال های گذشته بحث غذا، حودش را از سطح امنیت غذایی به قدرت غذایی رساند و کشورها خودشان را به سمت اقتدار غذایی رساندند.

 

وی با اشاره به اینکه یعنی امروزه عذا مانند یک اسلحه و ابرار قدرب شده است، ابراز کرد: لذا همینطور که کشورها به دنبال این بودند که اقتدار نظامی بدست بیاورند به دنبال این هم رفتند که اقتدار غذایی نیز بدست بیاورند.

 

  امام جمعه چوار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 27 خرداد با عنوان روز جهانی بیابان زدایی شناخته می شود، یادآور شد: کشورهای مختلف سعی می کنند برنامه هایی را در این زمینه به اجرا درآورند، بیابانزایی دردی است که در طول سالباب اخبر به جان زمین افتاده و در حال بلعیدن همه زیبایی های آن است.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: افزایش سطح بیابانی در دنیا موجب شده تا نهادهای بین المللی برای مقابله با این معضل جهانی، دست در دست هم دهند تا راهکارهای علمی و اصولی ارایه کنند و با فعالیتی به نام بیابان زدایی به مقابله با این درد برخیزند.

 

وی افزود: به اعتقاد کارشناسان، از جمله راهکارهای مؤثری که می توان برای مهار پدیده بیابانزایی در کشور به کار گرفت، اصلاح روشهای تأمین انرژی در مناطق مستعد بیابان زایی، بهبود وضعیت معیشت اقتصادی ساکنان بیابان، کنترل جمعیت، استفاده از فناوری های نوین و مناسب برای کشاورزی در بیابان، حفاظت از خاک، متعادل سازی در  طبیعی، توسعه آبیاریهای مصنوعی، افزایش تولید کشاورزی و افزایش سطح زندگی روستاییان، ایجاد اشتغال در زیر بخش کشاورزی، حصارکشی های سنگی، کشت درختچه ها و توسعه کشت دیمی است که در این میان، نقش مردم محلی را نیز در بیابان زدایی و استفاده از دانش بومی برای حفاظت و جلوگیری از تخریب سرزمین، نباید نادیده گرفته شود.

 

امام جمعه چوار خاطرنشان کرد: یکی از راه های جلوگیری از بیابان زایی کاشت درختان و گیاهان مقاوم و متناسب با مناطق خشک همچون گیاهان شور پسند است، این گونه از گیاهان که با جذب نمک از ریشه و ترشح آن از برگ سطح شوری خاک را کاهش می دهد و می تواند یکی از راهکارهای کم هزینه و اثربخش در حوزه بیابان زدایی باشد.

کد خبر 1186561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha