بررسی آخرین وضعیت مسیر ایلام به مهران با حضور بازرس کل استان

آخرین وضعیت پروژه های راه سازی بزرگراه ایلام به مهران جهت تردد زائرین اربعین حسینی با حضور بازرس کل استان و مدیرکل راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، بازرس کل استان ایلام در بازدید از محور ایلام- مهران به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان، اظهار کرد: با توجه به‌ پیشرفت پروژه و تعهدات اعلامی کارفرما و پیمانکاران، چند قطعه باقیمانده بزرگراه ایلام _ مهران تا اربعین تکمیل خواهد شد و سایر پروژه ها نیز برای عبور اضطراری تا اربعین ساماندهی می شود.


« مهدی اصلانی» تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام احداث و تکمیل بزرگراه ایلام به مهران را در دست اجرا  دارد که از ایلام به سمت مهران ، تونل کیلومتر 5 به طول ۸۴۰ متر در دست احداث بوده و حفاری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول کف کنی و ترانشه برداری مسیر رفت و برگشت این تونل برای عبور اضطراری در ایام اربعین است.

 

وی افزود: طبق برنامه ریزی کارفرما در نظر است مسیر بعد از تونل کیلومتر ۵ تا تونل دوم راه کربلا به علاوه پل بزرگ این مسیر تا اربعین به صورت چهار خطه آماده شود و پیمانکار در تونل دوم راه کربلا نیز مشغول عملیات لاینینگ می باشد و ان شاءالله این تونل و مسیر ورودی و خروجی آن برای عبور اضطراری اربعین آماده خواهند کرد.

اصلانی در ادامه بازدید از پروژه راهسازی منطقه ماربره، افزود: حسب مطالعات و برنامه‌ریزی ریزیرهای کارفرما در این مسیر برای مهار رانش زمین در این منطقه و احداث جاده که طول آن ۲ کیلومتر هست اخیرا قرارداد منعقد شده و باید برای اربعین امسال تمهیداتی اتخاذ کنند تا احداث این قطعه مانعی برای ترافیک عبوری زائران اربعین ایجاد نکند.

 

بازرس کل استان خاطر نشان کرد با توجه به اهتمام و پیگیری های مجموعه مدیریتی اداره کل راه و شهرسازی و عوامل مشاور و پیمانکار، 6 کیلومتر باقیمانده از تقاطع ماربره تا سه راهی صالح آباد هم اکنون در حال اجرای آسفالت است و ان شاءالله با نظارت مستمر کارفرما و جدیت پیمانکار تا اربعین به صورت‌ بزرگراه تکمیل شود و زیر بار ترافیک برود.

 

وی در خصوص  تقاطع غیر همسطح صالح آباد گفت: این تقاطع در زمان بازدید در حال تکمیل بوده و باید مسیر زیر گذر آن تا اربعین آماده شود ولیکن مسیر رو گذر آن تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

 

اصلانی  تصریح کرد: در ادامه بازدید از مسیر 20 کیلومتر بعدی ملاحظه شد لایه دوم آسفالت در دست اجرا می باشد و حسب مطالعات و اهداف پروژه با بهره برداری از پل بزرگ کیلومتر 56  نقاط پر حادثه و پیچهای خطرناک منطقه کنجانچم حذف خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در ادامه بازدید به همراه مدیرکل راه و شهرسازی، عوامل پیمانکار در حال انجام عملیات شش خطه شدن  ۵ کیلومتر از بزرگراه مهران تا پایانه مرزی اربعین می باشد و مسیر برگشت بزرگراه ایلام- مهران در منطقه کنجانچم آخرین قطعه این بزرگراه می باشد که عمده عملیات خاکی و احداث پل‌های بزرگ این مسیر رو به پایان بوده و اخیرا قرارداد جدید با پیمانکار دیگر علاوه بر پیمانکار قبلی جهت تکمیل آن منعقد شده است.

 

 

اصلانی بیان کرد: تکمیل قطعه۷ کیلومتری برگشت بزرگراه ایلام- مهران در منطقه کنجانچم با توجه به احداث پل های زیاد و ادامه عملیات ترانشه برداری تا سال آینده ادامه خواهد داشت، اما طبق قول و تعهد اعلامی کارفرما، با اصلاح و بهسازی نهایی مسیر رفت در این منطقه برای ایام اربعین مشکل خاصی به جهت ترافیک نخواهد داشت.

 

بازرس کل استان ایلام افزود: در مجموع اهتمام و جدیت مناسبی در نظارت و پیگیری مدیرکل راه و شهرسازی استان برای تسریع در تکمیل پروژه ها تا قبل از اربعین ملاحظه می شود اما در برخی قطعات پروژه های بازدید شده، انتظار حضور بیشتر ماشین آلات و اکیپ های پیمانکاری مورد انتظار بود که مدیرکل راه و شهرسازی ضمن تذکر لازم به پیمانکاران برای اصلاح وضعیت مذکور، به عدم تخصیص منابع اعتباری در سال جاری و وجود مطالبات پیمانکاران به عنوان دلایل موضوع اشاره کردند.

 

وی گفت: با توجه به انکه این موضوع در تأمین نیروی انسانی و تجهیزات پروژه ها و در نتیجه سرعت پروژه های مورد بازديد موثر است، لذا چنانچه منابع مالی موردنیاز بموقع تخصیص یابد، شاهد افزایش تجهیزات و ماشین آلات و اکیپ ها و سرعت عمل بیشتری در پیشرفت پروژه ها خواهیم بود.

 

اصلانی خاطرنشان کرد: بنابراین ضروری است اداره کل راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، استانداری و نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی از طریق وزارتخانه ها و سازمان برنامه و بودجه، پیگیر تخصیص سریعتر اعتبارات موردنیاز پروژه ها و یا حداقل واریز تنخواه گردان اعتباری پروژه‌ها و منابع مالی موردنیاز ستاد ویژه اربعین استان باشند و این بازرسی کل نیز با درخواست از مقامات سازمان بازرسی کل کشور پیگیری لازم از طریق ستاد مرکزی ویژه اربعین و سازمان و برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی را انجام خواهد داد و بر پیشرفت پروژه ها نظارت خواهد کرد تا ان شاءالله با اهتمام خوب مجموعه مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان و مشاورین و پیمانکاران، شرایط مناسبی برای تردد زوار اربعین حسینی در مسیر ایلام تا مهران به صورت ۴ خطه فراهم گردد.

کد خبر 1186568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha