پویایی توسعه و پیشرفت کشاورزی نیاز به جهاد همگانی دارد

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: پویایی، توسعه و پیشرفت کشاورزی نیاز به جهاد همگانی دارد و در تمام دنیا دولت ها متولی امنیت غذایی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۷ خرداد ماه حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، در چنین روزی به فرمان امام راحل با هدف رسیدگی به مناطق محروم و دور افتاده ایران، نهاد انقلابی جهاد سازندگی تاسیس شد.

 

امام جمعه کهنوج افزود: پس از پایان ماموریت در تامین زیرساخت های کشور با توجه به اهمیت و ضرورت پرداختن به بحث کشاورزی، این نهاد از جهاد سازندگی به جهاد کشاورزی تغییر نام پیدا کرد.

 

وی کشاورزی را یکی از مسائل بسیار مهم و حیاتی هر کشوری دانست و بیان کرد: پویایی، توسعه و پیشرفت کشاورزی نیاز به جهاد همگانی دارد و در تمام دنیا دولت ها متولی امنیت غذایی هستند.

 

حجت الاسلام نجنو خاطرنشان کرد: در فضای امروز جهان به خصوص پس از جنگ اوکراین همه کشورها در سیاست های خود نسبت به امنیت غذایی در بخش واردات، صادرات و ذخیره سازی تجدید نظر جدی دارند.

 

خطیب جمعه کهنوج با اشاره به این که کشورها به دنبال اقتدار نظامی و غذایی هستند، ابراز کرد: دنیا نشان داده که سال‌های گذشته بحث غذا از سطح امنیت غذایی به قدرت غذایی رسیده و کشورهای خود را به سمت اقتدار غذایی رسانده اند یعنی غذا امروز همچون یک اسلحه به ابزار قدرت تبدیل شده است.

 

وی ادامه داد: همه دنیا در جنگ گذشته داعش شاهد بودند که هواپیمای جنگنده روسیه توسط ترکیه مورد هدف قرار گرفتند بنابراین فکر می کردند که روسیه یک گوش مالی جدی به ترکیه می دهد اما اتفاق خاصی نیفتاد و در میان حیرت همه آنها با هم مذاکره کردند زیرا ۲۰ میلیارد دلار غذای روسیه را ترکیه تامین می کرد، که در این جا می توان گفت؛ اقتدار نظامی در مقابل اقتدار غذایی زانو زد.

 

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: یکی از چالش ها و آسیب های جدی کشاورزان ما تا به امروز نبود یک برنامه ریزی دقیق و منظمی بود که بتواند کشاورزی ما را مدیریت کند به نحوی که کشاورزان ما ضرر نکنند و تولید آنها بر روی زمین باقی نماند.

 

امام جمعه کهنوج بیان کرد: الحمدالله در دولت سیزدهم مسئولان ما با برنامه ریزی دقیق به سمت کشاورزی قراردادی محوری در حال حرکت هستند.

 

وی اضافه کرد: در این طرح جدید، دولت قصد دارد که با کشاورزی قراردادی، به کشاورزان سم، کود و آب دهد و کشاورز را بیمه کند تا این قشر زحمت کش هیچ دغدغه ای به جز کاشت نداشته باشند و وقت برداشت نیز دولت محصول کشاورزی آنها را خریداری می کند تا کشاورزان هیچ نگرانی برای بازاریابی محصولات خود نداشته باشند.

 

حجت الاسلام نجنو عنوان کرد: از آن جایی که اکثر مردم منطقه جنوب کرمان از راه کشاورزی زندگی می کنند بنابراین اگر کشاورزی ما اوضاع خوبی داشته باشد قطعا بازار رونق می گیرد.

 

خطیب جمعه کهنوج یادآور شد: در روزهای اخیر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل از تغییر سیاست کشورش نسبت به ایران خبر داده و گفته ما چندین سال اشتباه کردیم که با عوامل ایران مثل لبنان، سوریه و عراق می جنگیدیم.

 

وی افزود: نفتالی بنت اخیرا از طرحی رونمایی کرده که عنوان اختاپوس را روی آن گذاشته و گفته که ما با شاخ ها و گروهک های نیابتی ایران دیگر جنگ نمی کنیم ما به دنبال هدف دادن سر اختاپوس هستیم یعنی اکنون جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند.

 

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: صهیونیست ها و آمریکایی ها به شدت بر این باورند که جریان مقاومت در غرب آسیا مثل یک هشت پا است که سر آن در تهران قرار دارد همان هایی که سال قبل طرحی به عنوان مرگ با هزاران ضربه و جراحت را رونمایی کردند اکنون اگر از طرح دیگر حرف می زنند این نشان از شکست مفتضحانه آنها از طرح قبلی شان دارد.

 

امام جمعه کهنوج تاکید کرد: بررسی‌ها نشان داده طرحی که آنها به دنبال ضربه زدن به ایران بودند بیشتر به خودشان ضربه وارد کرده و اکنون همان افراد از قطع سر خبر داده اند.

 

وی تصریح کرد: آنها باید بدانند که قبل از آن که بخواهند به راس جبهه مقاومت آسیب وارد کنند دیگر موجودیتی برای شان متصور نیست و این قطعنامه که اخیرا در آژانس بین المللی با تحریک رژیم صهیونیستی صادر شده در راستای تکمیل همین پازل رژیم غاصب است.

 

حجت الاسلام نجنو در خاتمه عنوان کرد: قطعنامه آژانس بین المللی به ضرر آن ها تمام خواهد شد و دیگر جمهوری اسلامی ایران تعهدی نسبت به آنچه که آژانس قبلا گرفته بود، ندارد.

کد خبر 1186578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha