هزینه جرم و جنایت برای مفسدان و مجرمان افزایش یابد

حجت الاسلام مشرفی به اقدام سریع نیروی انتظامی در دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی اشاره کرد و گفت: هزینه جرم و جنایت برای مفسدان و مجرمان باید چنان افزایش یابد که کسی فکر و جسارت قانون گریزی و جرم در این کشور نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محسن مشرفی» امروز (۲۷ خرداد) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به روایتی از پاداش و فضیلت زیارت امام رضا(ع) مبنی بر اینکه کسی که بار سفر ببندد و به زیارت من بیاید، دعای او مستجاب و گناهش بخشوده می‌شود، اظهار کرد: دشمن نسبت به صاحب این بارگاه مقدس دست به حرکت های مختلف می زند از جمله تولید فیلم عنکبوت مقدس که نشان شرم‌ساری تولیدکننده و اوج ضعف جبهه استکبار و استعمار است و نشان می دهد که مومنان و عدالتخواهان باید توجه خود را به این بقعه مبارکه بیشتر کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به نگرانی مربیان و والدین برای تربیت نسل آینده و آسیب به فرزندانشان در برابر هجمه های فرهنگی دشمن، گفت: باید با برنامه ریزی مناسب دست فرزندان خود را در دست موفق‌ترین و آگاه‌ترین و شجاع‌ترین انسان ها قرار دهیم تا به سعادت ابدی برسند.

 

حجت الاسلام مشرفی در ادامه افزود: کسی که اسیر شرق و‌ غرب شود زندگی را می بازد و نابود می شود اما انسان هایی که نگاه آنان به راه امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) باشد نجات می یابند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز سرود زیبای سلام فرمانده همه دنیا را درنوردیده است، بیان کرد: هنر تولیدکنندگان این سرود این است که با ابزار هنر دست نوجوانان و خانواده ها را در دست امام زمان(عج) می گذارد و بارقه امید سراسر دنیا را فرا گرفته است. کسانی که دغدغه کار فرهنگی دارند باید ببینند که چگونه می توان اینگونه کار فرهنگی را تکثیر و تولید کرد و امام زمان(عج) را به نوجوانان معرفی کرد.

 

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: شناخت امام زمان(عج) از وظایف شیعیان بوده و در روایات آمده است که هرکس امام زمان خود را نشناسد و از دنیا برود، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

 

حجت الاسلام مشرفی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز تاسیس جهاد سازندگی و هفته جهاد کشاورزی، تصریح کرد: جامعه ای که برای تأمین نان خود دستش پیش سایر کشورها دراز باشد، استقلال خود را از دست می دهد و گرفتار می شود لذا امنیت غذایی مانند امنیت نظامی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی به تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی در کشور اشاره و تأکید کرد: امیدواریم با مدیریت ارز و اجرای طرح نظام مندی یارانه ها جریان تولید تقویت شود و علاوه بر خودکفایی ایران به دیگر کشورها نیز صادرات داشته باشیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ۳۱ خردادماه سالروز شهید مصطفی چمران و ضرورت معرفی این شخصیت مجاهد و انقلابی برای شناخت جامعه، گفت: این شهید مسلط به شش زبان زنده دنیا بود و امام خمینی(ره) فرمودند: «چمران عزیز با عقیده پاک خالص غیر وابسته به دستجات و گروه های سیاسی و عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و با آن ختم کرد. او در حیات با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازی زیست و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید. هنر آن است که بی ‏هیاهوهای سیاسی و خودنمایی های شیطانی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی‏، و این هنر مردان خداست. او در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت».

 

وی به اقدام سریع و مقتدرانه نیروی انتظامی در دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی اشاره کرد و افزود: مردم از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی درخواست دارند که هزینه جرم و جنایت را برای مفسدان و مجرمان را چنان افزایش دهند که کسی فکر و جسارت قانون گریزی و جرم و جنایت در این کشور به خودش ندهد.

 

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به یکم تیرماه روز اصناف، گفت: امام علی(ع) فرمود: «كسى كه انصاف (عدالت) به خرج ندهد، خداوند قدرت را از او بگيرد»، امیدواریم کسبه ما در این شرایط اقتصادی با انصاف و رعایت وضعیت محرومان بر رابطه و حب و دوستی خود با خدا بیفزایند.

 

امام جمعه موقت بیرجند به حرکت های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشاره کرد و خطاب به آنان افزود: امروز ای صهیونیست های جنایتکار از دست جبهه مقاومت و جوانان غیور ایرانی و فلسطینی عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.

 

 

کد خبر 1186581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha