جایگاه ایران باید در مسئله اقتدار غذایی ارتقا یابد/ مبلغان دینی خود را با ابزار نوین مجهز کنند

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: اقتدار غذایی یکی از ابزارهای نوین قدرت در دنیا است بنابراین باید جایگاه منطقه‌ای ایران اسلامی در قدرت غذایی ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۷ خرداد ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از موارد تحکیم بنیان خانواده نصیحت پذیری است به این معنا که در خانه اگر زن و مرد از یکدیگر خطایی دیدند تذکر غیر مستقیم دهند.

 
امام جمعه قلعه گنج افزود: پیامبر (ص) فرمود؛ دین چیزی نیست جز خیرخواهی، سپس فرمود؛ نصیحت و خیرخواهی برای خدا، پیامبر اکرم (ص) برای امام، جامعه اسلامی و کسانی که با آن سر و کار دارند.
 
وی بیان کرد: امروز سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام(ره) با ماهیت رسیدگی به مناطق محروم و دورافتاده ایران است، این نهاد انقلابی جهاد سازندگی بعد به جهاد کشاورزی تغییر نام داد.
 
 
حجت الاسلام احمدی نیک تاکید کرد: اقتدار غذایی یکی از ابزارهای نوین قدرت در دنیا است بنابراین باید جایگاه منطقه‌ای ایران اسلامی در قدرت غذایی ارتقا یابد.
 
خطیب جمعه قلعه گنج ابراز کرد: اراضی بی سند در معرض تغییر کاربری است که در ادامه این روند برای آینده تهدید می باشد و زمین کشاورزی مستعد نخواهیم داشت.
 
 
وی تصریح کرد: در بحث خودکفایی و کاهش وابستگی و امنیت غذایی به جد باید تلاش کنیم.
 
حجت الاسلام احمدی نیک با اشاره به نقض آمار و اطلاعات، اظهار کرد: کمبود سرمایه گذار در بخش کشاورزی یکی دیگر از مسائل مربوط به امنیت غذایی است. 
 
امام جمعه قلعه گنج ادامه داد: ضعف دیپلماسی در حوزه  غذایی وجود دارد که لازم است وزارت خارجه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در این باره هماهنگی بیشتری داشته باشند.
 
وی یادآور شد: اول تیر سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام راحل و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است که تبریک و خدا قوت به همه مبلغان دین و پرسنل خدوم سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان داریم.
 
حجت الاسلام احمدی نیک خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های مهم و اساسی روحانیون، مبلغان و فعالین در این عرصه تبلیغ دین، معارف قرآن و اهل بیت (ع) است.
 
خطیب جمعه قلعه گنج عنوان کرد: در این مقطع و برهه حساس که دشمنان اسلام در پی وارونه جلوه دادن دستاوردهای دین هستند می طلبد فعالین این عرصه در جهاد تبیین با ابزار روز و نوین تسلط بر علوم و معارف اسلامی، خود را تجهیز و کار کنند.
 
وی با اشاره به در پیش بودن روز اصناف، گفت: امروز روی صحبت ما با صنف نانواها است از نانوایی های فعال و پرتلاش تشکر می‌کنیم اما عده ای هستند که سوء استفاده کرده و به مردم خدمات رسانی نمی کنند.
 
حجت الاسلام احمدی نیک ضمن تشکر از اقدامات پلیس کشور و تهران در کشف سرقت بزرگ و پیچیده از بانک ملی تهران و دستگیری سارقان، بیان کرد: مسئولان مربوطه باید هر چه سریعتر به این پرونده رسیدگی کرده و با کسانی که کم کاری کرده اند طبق قانون برخورد کنند.
کد خبر 1186584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha