مقام معظم رهبری همواره حامی و مدافع حق مردم هستند

حجت الاسلام صباحی گفت: رهبری مدافع حق مردم هستند و خیلی سختی ها به جان کشیدند و حرف ها و تهمت ها شنیدند اما کوتاه نیامدند و من بعد هم بدانید در این نظام کسی که همیشه از حق مردم دفاع خواهد کرد مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام محمد صباحی، در خطبه اول نمازجمعه(27 خرداد) محور سخن را یکی از فرمایشات نبوی قرار داد و گفت: با  تلاش ها و مجاهدت های طاقت فرسای پیامبر عظیم الشأن اسلام جامعه سالم و بی عیبی در صدر اسلام تشکیل شد.

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان افزود: اما خود پیامبر اکرم پیش بینی کردند این گلستان نبوی در آینده دچار اشکالات و انحراف ها  و تحریف هایی خواهد شد و گذشت زمان و تاریخ هم این مسئله را برای همه روشن کرد و خود پیامبر این آفات و انحرافات و تحریف ها را پیش بینی کردند و به بعضی از اصحاب خاص خود این مطالب را بیان کردند.

 


وی با بیان اینکه پیامبر فرمودند اول چیزی که از امت اسلامی رخت برخواهد بست «امانتداری» و «خشوع» است؛ اظهار کرد: گرچه خشوع از ویژگی های اخلاقی فردی اسلام است اما آثار اجتماعی خواهد داشت و مسئله ای که جزو اخلاقیات اجتماعی باشد به کار بستن آن باعث می شود یک زندگی اجتماعی پایداری بوجود بیاید و بین انسان ها اعتماد متقابل باشد و اگر از بین رفت، اعتماد متقابل از بین می رود.

 

 

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: امانتداری جزو ارزش های منحصر اسلام نیست زیرا در بین ادیان و پیامبران دیگر این مسئله تاکید شده است از جمله اینکه در سوره شعرا با عبارت «انی لکم رسول امین» و فقط در مورد حضرت موسی در سوره دخان آمده است لذا دستوری میان همه ادیان و پیامبران است.

 

 

وی افزود: فراتر از این؛ امانتداری یک ارزش عقلی و از مستقلات عقلیه است که نیاز به استدلال  و تعبد ندارد بلکه جنبه ارشادی دارد و از مباحث عقلی است.

 


خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه امانتداری در گفتار، مستلزم راستگویی و  در کردار، مستلزم درستگاری است؛ امانتداری در اموال عمومی را به مراتب مهمتر از امانتداری در اموال شخصی دانست و گفت: امانتداری یکی از ارزش‌های مهم عقلی، دینی و اسلامی و متأسفانه آفت پذیر پذیر و فراموش شده است.

 

 

وی اهمیت امانتداری در اسلام را یادآور شد و گفت: پیامبر قبل از اسلام و اینکه تعالیم خود را به مردم بگوید، به صفت محمد امین(ص) شناخته می شد و عامل گرویدن مردم به پیامبر عمدتاً به دلیل مباحث اخلاقی بود تا گفتاری و بیشتر کسانی ایمان آوردند که رفتار پیامبر را دیدند.

 

 

حجت الاسلام صباحی بر ادای امانت نسبت به آدم خوب و بد و حتی نسبت به کافر تأکید کرد.

 

 

وی در خطبه دوم نمازجمعه با عنوان کردن ان مطلب که خرداد؛ ماه پرحادثه ای برای انقلاب است که حوادث سرنوشت ساز و مهمی دارد؛ فرمایشات مقام معظم رهبری در سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل را مورد توجه قرار داد و نکاتی در این باره بیان کرد.

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه این سخنرانی حاوی نکات برجسته و فوق العاده ای بود؛ دو نکته منبعث از این فرمایشات را تبیین کرد و گفت: ایشان تاکید داشتند نام و یاد امام را زنده بدارید و نگذارید یاد امام که روح انقلاب است در جامعه کمرنگ شود و امام را تحریف کنند.

 

 

وی در همین باره اظهار کرد: معظم له از اولی که رهبر شدند یاد و نام امام به عنوان اصل اول در کارهای ایشان بود و زمانی که رهبر شدند تمام احکام امام را تنفیذ کردند و هیچ چیز را برخلاف حرف امام عمل نکردند حتی امام جمعه تهران را منصوب نکردند زیرا امام ایشان را منصوب کرده بودند و ایشان نخواستند حرفی بر خلاف نصب امام داشته باشند.

 

 

حجت الاسلام صباحی نکته دوم فرمایشات مقام معظم رهبری را تأکید بر نقش مردم عنوان و بیان کرد: بر خلاف سایر انقلاب ها از جمله انقلاب فرانسه و شوروی که به وسیله مردم پیروز شدند و بعد مردم هیچ کاره شدند؛ اما در انقلاب اسلامی مردم با خون و جان ومال و عزیزان شان  این انقلاب را به وجود آوردند و از آن حمایت کردند و هنوز هم از آن حمایت می کنند.

 

 

 وی ادامه داد: اگر می گویم جمهوری و مردم؛ این را غرب نگرفتیم که از متن اسلام است و جمهوری مال اسلام است و وام گرفته از غرب نیست و مربوط خود اسلام است و اینکه امام تأکید بر رأی مردم می کند ناشی از معرفتی است که از اسلام داشت و این متن اسلام است.

 

 

حجت الاسلام صباحی این موضوع را هم نظر امام و هم نظررهبری دانست و تصریح کرد: در طول 44 سال انقلاب اسلامی، مردم کنار زده نشدند و در 50 انتخابات شرکت کردند.

 

 


وی بیان کرد: اگر از من بپرسند برجسته ترین خصوصیت رهبری چیست؟ ضمن اینکه پاسخ خیلی مشکل است اما «دفاع از مردم و رأی مردم» را برجسته ترین این خصوصیات می گویم زیرا اگر در این سال ها از رأی مردم و انتخابات حمایت شد کار خود رهبری بود و اگر می بینید انقلاب فرانسه و شوری چنین و چنان شدند این خطر برای انقلاب ما هم می توانست باشد اما رهبری بردبار آن هم از متن اسلام نقش مردم را در اداره جامعه به خوبی درک کرده بود و ایستاد.

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه این امر نه کار آسانی بود و نه اینکه جریاناتی برای از بین بردن پیش نیامد بلکه نقش مردم و تداوم نقش مردم از ویژگی های انقلاب است؛ افزود: کسی را در شأن ایشان در دفاع از حق مردم نمی شناسم و رهبری مدافع حق مردم هستند و خیلی سختی ها به جان کشیدند و حرف ها و تهمت ها شنیدند اما کوتاه نیامدند و من بعد هم بدانید در این نظام کسی که همیشه از حق مردم دفاع خواهد کرد مقام معظم رهبری است.

 

 

 

 

کد خبر 1186591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha