احیاء گروه های جهادی با هدف کار کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب ضروری است

آیت الله حسینی همدانی گفت: گروه های جهادی به صورت منسجم در زمینه حرکت گروه های جهادی با محوریت کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب با هدف حفظ منابع طبیعی سهم موثری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه ۲۷ خرداد با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از مواردی که باید مورد توجه در عزل و نصب ها قرار گیرد بحث فتنه گران است. 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: مسئله کسانی که در مقابل حرکت انقلابی مردم حرکت کردند موردی نیست که نتوان به آن توجه کرد، با توجه به اینکه این انتصاب ها و عزل و نصب ها هنوز برای من مسلم نشده است از آن عبور می کنم ولی اگر به نتیجه برسیم در این خصوص سکوت نمی کنیم. 

 

وی با اشاره به اهمیت تقویت بخش کشاورزی بیان کرد: آنچنان که رهبر معظم انقلاب وابستگی غذایی را زمینه وابستگی سیاسی می دانند ضروری است نسبت به تقویت بخش کشاورزی توجه ویژه ای شود.

 

وی اظهار کرد: چنانچه کشاورزان باور به صادرات و قطع وابستگی داشته باشند این مهم محقق شدنی است و آنان می توانند زمینه استقلال کشور را ایجاد نمایند.

 

امام جمعه کرج تصریح کرد: مولفه های آب و خاک از جمله مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشیم، در غیر این کشور به بیابان مبدل می شود؛ باید مقابل بیان شدن کشور را گرفت.

 

وی با بیان اینکه در زمینه مصرف نیز در بسیاری از مسائل صرفه جویی را نداریم، عنوان کرد: در زمینه کشت در مناطق کم آب باید توجه شود، هدر رفتن قطره ای از آب جایز نیست؛ محصولات آب بر در بخش اراضی کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد. 

 

خطیب نماز جمعه کرج اظهار کرد: حفظ اب مسئله مهمی است باید نسبت به صرفه جویی از تولید تا مصرف همین طور بازیافت توجه شود، حفاظت از سدها، توجه و اصلاح و آموزش لازم به کشاورزی در زمینه آبیاری، توجه به آب و خاک از جمله موارد مورد توجه در بحث شبکه آبرسانی است. 

 

نماینده ولی فقیه در البرز ادامه داد: گروه های جهادی به صورت منسجم در زمینه حرکت گروه های جهادی با محوریت کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب با هدف حفظ منابع طبیعی سهم موثری دارند. 

 

 

کد خبر 1186640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha