۲ میلیارد تومان برای تکمیل مرمت باغ و عمارت رحیم آباد اختصاص یافت

قناعت از اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار استانی برای تکمیل مرمت باغ و عمارت رحیم آباد در بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز (۲۷ خرداد) در آیین بازگشایی باغ و عمارت رحیم آباد بیرجند با گرامیداشت هفته صنایع دستی، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی فرصت خوبی در بناها و باغ های تاریخی دارد و این بسیار جذب کننده انسان ها است و اگر بنا و فضای سبز در کنار هم باشند بسیار آرامش بخش است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه به این عمارت و باغ تاریخی رحیم آباد علاوه بر ایجاد اشتغال و جذب گردشگر می تواند بسیار مکان آرامش بخش و تسکین دهنده برای مهمانان و مردم استان باشد، افزود: در بازدید امروز از باغ و عمارت رحیم آباد مقرر شد جلسه ای با هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شود تا مدیرکل اموال و املاک مستضعفان پای کار بیاید و بسته ای پیشنهادی تعریف شود تا اصطبل پشت این بنای تاریخی را به میراث فرهنگی استان اهدا کند.

 

وی از اختصاص ۲ میلیارد اعتبار برای تکمیل مرمت و بازسازی و نورپردازی عمارت و باغ رحیم آباد خبر داد و گفت: باید زمینه ای استقرار گروه های مختلف صنایع دستی  در این مکان فراهم شود.

 

قناعت خواستار پیگیری حل مشکل تأمین آب این باغ و عمارت تاریخی با همکاری شهرداری و شرکت آبفا شد.

 

گفتنی است، با اتمام کار مرمت بنای عمارت از این پس، باغ تاریخی رحیم آباد به روی گردشگران باز خواهد بود. مجموعه باغ و عمارت رحیم آباد در شهر بیرجند و در روستایی با همین نام واقع شده است.

 

قدمت این بنا حداقل به دوره زنديه برمی گردد، در مرکز باغ عمارتی ساخته شده که ویژگی های معماری آن تداعی کننده نوع معماری اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی است. درختان این باغ عمدتاً شامل کاج، سپیدار و درختان مثمری چون زردآلو و زرشک است.

 

 

کد خبر 1186674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha