سرود «سلام فرمانده» زمینه ساز ظهور است / اقتدار غذایی از ابزارهای نوین قدرت در جهان است

حجت الاسلام صفری گفت: سرود «سلام فرمانده» زمینه سازی ظهور خواهد بود و بین المللی شده است و امروزه در همه جا خوانده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لاهرود، حجت الاسلام «حسن صفری»  در خطبه های این هفته نماز جمعه که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد، گفت: سرود «سلام فرمانده» زمینه سازی ظهور می کند و بین المللی شده است و امروزه در همه جا خوانده می شود.

 

امام جمعه لاهرود سرود «سلام فرمانده» را مصداق بارز جهاد تبیین خواند و افزود: سرود« سلام فرمانده» نشان داد که کار فرهنگی و انقلابی خوب که با اخلاص باشد همیشه طرفدار دارد و ارزش شعر، سرود، هنر و مسجد دیده می شود و باید رقابتی سالم  در این زمینه باشد.

 

وی به روز جهانی بیابان زدایی و تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی (ره ) اشاره کرد و گفت: مسئله و بحران آینده بیابان زدایی است و ما باید بیشتر به فکر بیابان زدایی باشیم تا آب و خاکمان نمیرد.

 

 حجت الاسلام صفری اضافه کرد: ایران ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت دارد که ۳۲ میلیون هکتار آن بیابان دشت لوت و دشت کویر است و براساس آمارها هر سال 12 میلیون هکتار از زمین بدلیل گسترش بیابان از بین می رود که در این ارتباط نباید درختان را قطع کرد بلکه باید درختان و درختچه های مقاوم بکاریم.

 

وی با اشاره به روز جهاد کشاورزی، اقتدار غذایی را از ابزارهای نوین قدرت دانست و ادامه داد: ضعیف بودن دیپلماسی در حوزه غذایی، کمبود سرمایه گذاری در کشاورزی، نقص آمار و اطلاعات از جمله ضعف های ما در حوزه کشاورزی است.

 

امام جمعه لاهرود به تغییر بی رویه کاربری اراضی کشاورزی هشدار داد و اذعان داشت: اگر با چنین رویه ای پیش برویم در سال های آینده زمینی برای کشاورزی نخواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه وظایف جهاد کشاورزی امروزه خیلی سنگین است، خاطر نشان کرد: مدرن کردن کشاورزی، مدیریت آب و خاک و انرژی های دیگر خورشیدی و معادن و رسیدگی به مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران و روستائیان باید اولویت اصلی مسئولین امر باشد تا مشکل اساسی کشاورزان کشور مان برطرف شود.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود با بیان اینکه خود کفایی و کاهش وابستگی و تامین امنیت غذایی از وظایف دولت است، تصریح کرد: مدیریت خانواده 20 میلیونی کشاورزی باید شایسته، غیرتمندانه و اطمینان بخش باشد که از وظایف مهم وزیر و مسئولین جهاد کشاورزی است و مردم نیز باید نهایت همکاری را داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فروپاشی و زوال اسرائیل نزدیک است، عنوان کرد : با فروپاشی اسرائیل دنیا امن خواهد بود و ظهور محقق خواهد شد و خود مقامات اسرائیل و سیاستمداران دنیا به این مسئله اذعان کرده اند.

 

حجت الاسلام صفری افزود: حتی نخست وزیر اسرائیل آشکارا از فروپاشی اسرائیل سخن می گوید و خطاب به شهرک نشینان می گوید شرایط اسرائیل بی سابقه است که به فروپاشی نزدیک است.

 

وی تصریح کرد: بحران فساد مقامات صهیونیستی، تبعیض قومی و طبقاتی در جامعه اسرائیل، مهاجرت قومی بخاطر کاهش امنیت و رفاه اجتماعی، نداشتن عمق استراتژیک و قدرت نظامی، نداشتن جمعیت انسانی برای مقابله با اسلام و عرب، ناتوانی ارتش رژیم در برابر حزب الله و حماس و شکست های پیاپی آنها در جنگ نظامی از علل زمینه های فروپاشی رژیم منحوس اسرائیل است.

 

امام جمعه لاهرود در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت سردار رشید اسلام دکتر مصطفی چمران، بیان داشت: زهد و ساده زیستی، تواضع و اخلاق مداری، آرامش و طمانینه، خوش اخلاق و حسن سلوک، بیان جذاب و اقناع کننده، حضور در میادین سیاسی، بصیرت و دشمن شناسی، طاغوت ستیزی و انقلابی و ولایی بودن، مهارت نظامی فوق العاده، فرمانده جنگ های نامنظم، معلم متعهد و تربیت نسل انقلابی از خصوصیات و ویژگی های بارز شهید چمران بود.

 

وی به مشکلات منطقه لاهرود اشاره کرد و یادآور شد: ساماندهی آرد و نان و سهمیه نانوایی های روستاها و بخش لاهرود باید در اولویت رسیدگی مسئولین امر قرار گیرد که در این صورت مشکل آرد و نان بکلی حل می شود.

 

حجت الاسلام صفری با انتقاد از گرانی افسار گسیخته و مدیریت اقتصادی و معیشتی، اظهار داشت: جذب سرمایه گذار و دعوت از سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بخش لاهرود باید مورد توجه مسئولین منطقه قرار گیرد تا شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی و افزایش اشتغال و کارآفرینی و بهبود وضعیت معیشتی باشیم.

 

امام جمعه لاهرود در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و تبریک آغاز هفته قوه قضائیه و هفته صرفه جویی در مصرف آب، از عدم همکاری بانک ها در خصوص وام های ازدواج و قرض الحسنه در راستای طرح و قانون افزایش جمعیت انتقاد کرد.

 

 وی در خاتمه سند دار شدن زمین های کشاورزی شهر لاهرود را از سوی مسئولین جهاد کشاورزی خواستار شد و خاطر نشان کرد:  بیش از ۹۶ درصد زمین های کشاورزی لاهرود بدون سند بوده و این امر باعث بی هویتی و ظلم بزرگ در حق کشاورزان شده است.

 

کد خبر 1186679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha