دریافت  نشان بین‌المللی مهر اصالت یونسکو توسط دو هنرمند کاشانی

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از دریافت نشان بین‌المللی مهر اصالت یونسکو توسط دو هنرمند صنایع دستی کاشانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، احمد دانایی‌نیا در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نشان مهر اصالت یونسکو به دو اثر هنرمندان شهرستان کاشان در حوزه صنایع دستی رسید.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان افزود: استاد «محمد بینوا» و استاد «محمود تتماجی» در رشته زریبفت یا همان زری‌بافی، موفق به دریافت نشان مهر اصالت یونسکو شدند.

 

 احمد دانایی‌نیا ادامه داد: رویداد بین‌المللی نشان مهر اصالت یونسکو از مهم ترین رویداد‌های مربوط به صنایع دستی در دنیا محسوب می‌شود که توسط شورای جهانی صنایع دستی به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین انجمن‌های تخصصی غیردولتی طراحی شده است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان تصریح کرد: این رویداد بین‌المللی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و برترین‌ها در رشته‌های مختلف معرفی می‌شوند.

 

دانائی نیا به معیار‌های انتخاب هنرمند برتر در این رویداد بین‌المللی پرداخت وگفت: اصالت، هویت، کیفیت و قابلیت تولید انبوده با قیمت تمام‌شده مناسب به عنوان معیار‌های داوری محصولات در نظر گرفته شده است و شورای جهان صنایع دستی با سنجش محصولات با این معیار‌ها تلاش می‌کند ارتباط صنایع دستی ملل با بازار‌های جهانی را تسهیل کند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان با اشاره به اینکه در این دوره آثار ارسالی هنرمندان ایرانی درخشش کم‌نظیر داشت، خاطر نشان کرد: از ۴۸ اثر ارسالی، ۳۸ اثر از ۳۶ هنرمند ایرانی از ۱۲ استان موفق به دریافت مهر اصالت شدند./

کد خبر 1186699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha