آسیب های نظام آموزشی جبران شود/ ستاد ملی کرونا اعتبار اختصاص دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید آسیب هایی که آموزش مجازی به نظام آموزشی وارد کرده است جبران شود، گفت: ستاد ملی کرونا باید برای جبران این آسیب ها اعتبار در نظر بگیرد.

محمد وحیدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به آسیب های نظام آموزشی در دوران کرونا گفت: یکی از آسیب های دوران کرونا به نظام آموزشی است که آموزش مجازی باعث کاهش میزان یادگیری دانش آموزان شده است چون ارتباط مستقیم بین معلم و شاگرد به ویژه در پایه های پایین ابتدایی وجود نداشت و این عدم ارتباط عاطفی به نظام آموزشی لطمه زده است.

 

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از دانش آموزان به اینترنت و گوشی دسترسی نداشتند و این دانش آموزان آسیب دیدند یعنی افت تحصیلی ناشی از عدم دسترسی به امکانات داشتند.

 

وی بیان کرد: به هر حال این مسایل به نظام آموزشی آسیب زده است و باید جبران شود البته ما مزیت هایی هم در دوره آموزش مجازی داشتیم که آنها را باید برای مدرسه و سیستم آموزشی حفظ کنیم.

 

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: قریب دو میلیون دانش آموز از آموزش مجازی آسیب دیدند و طبق ارزیابی ها این تشخیص داده شده است باید فاصله دوره آموزشی که در تباستان است را به دوره بازآموزی تبدیل کنیم و برای بچه هایی که به واسطه آموزش های دوره کرونا آسیب دیدند، کلاس های جبرانی داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: باید ستاد ملی کرونا پشت این مسئله باشد و اعتبارات آن را هم در نظر بگیرند. اتفاقا ستاد ملی کرونا بخشی از اعتباراتی که داشته است برای رفع آسیب های اجتماعی است و آسیب عدالت آموزشی که مبنای عدالت اجتماعی است در درازمدت برای کشور سنگین تر است و باید این مسئله جبران شود.

 

وی خاطرنشان کرد: البته ستاد ملی کرونا در این زمینه قول داده است که اعتبارات را برای این مهم اختصاص دهد.

کد خبر 1186769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha