منتظر دست روی دست نمی‌گذارد و به رحمت خداوند امیدوار است

حجت‌الاسلام نصوری تاکید کرد: کسی که در انتظار است، بی‌تفاوت نیست، دست روی دست نمی‌گذارد و به دعا و مناجات اکتفا نمی‌کند. مبادا امام زمان(عج) ظهور کنند و بگویند: تو می‌توانستی زمینه ظهور را فراهم کنی اما چنین نکردی.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» درباره بایسته های انتظار فرج، اظهار کرد: حرکت، رهاورد طبیعی انتظار است آنها که به عظمت درونی خود دست یافته و فرجام حرکت و تلاش را می دانند، رو به سوی آسمان دوخته اند و ظهور هادی امت را انتظار می کشند.

 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: کسی که در انتظار است، بی تفاوت نیست، دست روی دست نمی گذارد و به دعا و مناجات اکتفا نمی کند. حضرت یعقوب(ع) منتظر حضرت یوسف(ع) بود اما دست روی دست نگذاشت و به فرزندانش گفت: بروید به دنبال یوسف و او را بیابید و از رحمت خدا ناامید نشوید. این تعبیر درباره امام زمان(عج) هم وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: انسان منتظر نباید به وضع موجود قانع باشد بلکه باید دنبال حضرت(عج) برود و بداند چه چیز باعث شد امام مهدی(عج) از نظرها غایب شوند، مگر وعده خدا نیست که او می آید و جهان را پر از عدل و داد می کند؛ خدای متعال در آیه 9 سوره مبارکه صف می فرماید: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ».

 

معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: این یعنی ماموریت سنگین است و انسان های منتظر نباید به وضع موجود قانع باشند بلکه باید امیدوار به وضع مطلوب باشند و عقب ماندگی خود را جبران کنند و انسانی تاثیرگذار در امر فرج شوند، مبادا امام زمان(عج) ظهور کنند و بگویند: تو می توانستی زمینه ظهور را فراهم کنی اما چنین نکردی. لذا باید بسترسازی برای ظهور را جدی بگیریم.

کد خبر 1186778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha