رئیس جمهور از طرح قطار حومه‌ای ورامین - تهران بازدید کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جریان سفر به جنوب‌شرق تهران، از اجرای طرح قطار حومه‌ای ورامین - تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور امروز (شنبه ۲۸ خرداد) در جریان سفر به شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا با حضور در محل اجرای طرح قطار حومه‌ای که شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران را به پایتخت متصل می‌کند، از روند اجرا و تکمیل این طرح مهم ملی بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن و خواسته مردم و مسئولان در تبدیل وضعیت این طرح از راه‌آهن به شرکت مترو قرار گرفت.

 

طرح قطار حومه‌ای تهران - ورامین از مصوبات دولت نهم است که در پی درخواست‌های مکرر مردم در ۱۷ مرداد سال ۸۸ با حضور مسئولان وقت وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و مسئولان محلی و عل‌اکبر محرابیان که آن زمان، دستیار ویژه رئیس جمهور در ستاد تبصره ۱۳ بود، کلنگ احداث آن در ایستگاه راه‌آهن ورامین به زمین خورد.

 

اجرای این طرح، ابتدا در اختیار شرکت راه آهن قرار گرفت ولی با پیگیری و اعتراض مسئولان ورامین، این طرح ملی به شرکت مترو تهران واگذار و مقرر شد تا در سه فاز شهرری تا قرچک، قرچک تا ورامین و ورامین تا پیشوا انجام شود.

 

بنابراین گزارش، رییس جمهور همچنین از طرح پل روگذر از خط راه آهن قاسم آباد هم که ۹ سال است در حال ساخت است ولی هنوز تکمیل و به بهره برداری نرسیده بازدید کرد و در جریان موانع کار قرار گرفت.

 


رئیس جمهور همچنین در ادامه سفر به شهرستان پیشوا رفت و از بیمارستان ۹۶ تختخوابی در حال احداث این شهرستان بازدید کرد و دستور تسریع تکمیل این بیمارستان را داد. کار ساخت این بیمارستان از ۱۲ سال پیش آغاز شده است. رئیس جمهور در ادامه سفر از نزدیک با مردم شهرک اژینه شهرستان پیشوا دیدار و گفتگو کرد.

 

کد خبر 1186780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha