ابراز رضایت حجاج از دریافت خدمات رفاهی و فرهنگی در مدینه

جمعی از حجاج ایرانی، برنامه ریزی و خدمات رسانی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به زائران سرزمین وحی در شهر مدینه را بسیار خوب ارزیابی کردند و زحمات تمام دست اندارکاران برگزاری حج ۱۴۰۱ را ستودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت، جمعی از حجاج ایرانی، برنامه ریزی و خدمات رسانی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به زائران سرزمین وحی در شهر مدینه را بسیار خوب ارزیابی کردند و زحمات تمام دست اندارکاران برگزاری حج 1401 را ستودند.


این عده که غروب جمعه (27 خرداد ماه) مدینه را بسوی مکه ترک کردند در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج گفتند که برنامه های فرهنگی اجرا شده از سوی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره تاثیر بسزایی در تقویت روحیه و شادابی زائران حرم نبوی داشت.
آنها همچنین برنامه های اجرایی سازمان حج و زیارت در ارائه خدمات به زائران را خوب ارزیابی کردند و رضایت خود را از این خدمات ابراز داشتند.


عباس عسگرپور از زائران اعزامی از استان کرمان در این پیوند اظهار داشت: امکانات رفاهی و فرهنگی در نظر گرفته شده برای ما در شهر مدینه بسیار خوب بود .
فرج الله نعیمی یکی دیگر از زائران با بیان اینکه امکانات هتل محل اقامت و ارائه خدمات حمل و نقل خوب بود، اظهار داشت:‌ با اینکه هتل محل اقامت ما تا حرم منور نبوی فاصله چندانی نداشت اما سرویس ایاب و ذهاب بصورت منظم ارائه شد تا زائران با سهولت به مسجد النبی رفت و آمد کنند و بتوانند از این سفر معنوی بهره ببرند.
سید حسن نگهبان زائر اعزامی از استان آذربایجان غربی نیز با ابراز رضایت از برنامه های رفاهی در نظر گرفته شده برای زائران در شهر مدینه گفت: برنامه های فرهنگی برای زائران از سوی بعثه مقام معظم رهبری بسیار خوب برگزار شد.


وی با اشاره به هماهنگی بین مدیران اجرایی و روحانیون کاروان ها در شهر مدینه گفت:‌ در مدت اقامت در شهر مدینه توانستیم از اماکن مذهبی دیدن کنیم و در این بازدید ها روحانی کاروان برای آشنایی زائران به خوبی رویدادهای صدر اسلام در هر یک از این مکان ها را تشریح می کرد.
سید ایوب سجادی اعزامی از مرند نیز با ابراز رضایت از خدمات ارائه شده و برنامه های اجرا شده توسط سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به قرائن دعای روحبخش کمیل توسط میثم مطیعی اشاره کرد و گفت:‌ این برنامه تاثیر معنوی بسزایی داشت .


حسین مرادپور معاون مجموعه موفنبیک در مدینه منوره که وظیفه خدمات رسانی به حجاج ایرانی را برعهده دارد هم گفت:‌باتوجه به اینکه در دو سال گذشته فضا برای برگزاری مناسک حج مهیا نشد احتمال می رفت که برنامه ها آنگونه که انتظار است پیش نرود اما با همه مسائلی که وجود داشت به یاری خدا برنامه ها با خوبی پیش می رود.
وی افزود:‌ با تلاش های  سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و تعاملی که با مسئولان عربستان ایجاد شد، زائران ایرانی در روضه رضوان حضور می یابند و از این فیض نیز بهره مند شوند.


مرادپور گفت:‌ برنامه های غذایی حجاج نیز با کیفیت خوب و بر اساس توصیه کارشناسان تغذیه تدارک دیده شده است تا زائران برای انجام مناسک حج از سلامت کامل برخوردار باشند.
وی با تقدیر از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری بخاطر اجرای برنامه های فرهنگی به ویژه دعای روحبخش کمیل گفت: اولین دعای کمیل که پنجشنبه شب گذشته در هتل موفنبیک مدینه همراه با روضه خوانی برگزارشد، موجب شد تا چراغ روضه خوانی در مدینه منوره روشن شود و زائران بتوانند از فضائل معنوی این نوع آیین ها بهره ببرند.

کد خبر 1186784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha