کمبود ۳۷۰ کلاس درس در سایت های مسکن مهر و روستاهای اقماری شهر بیرجند

چاوشان با اشاره به کمبود ۳۷۰ کلاس درس در سایت های مسکن مهر و روستاهای اقماری شهر بیرجند، گفت: برای ساخت این کلاس های درس ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود چاوشان» صبح امروز (۲۸ خرداد) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی در سایت های مسکن مهر و حاشیه شهر بیرجند معضل آموزشی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود ۱۲ سایت مسکن مهر در بیرجند، گفت: در این مناطق ۲۲ هزار و ۵۰۳ دانش آموز وجود دارد که هشت هزار و ۳۴۴ نفر از آنان از فضاهای موجود در این سایت های مسکن استفاده می کنند و مابقی برای تحصیل به سطح شهر می آیند.

 

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در این مناطق ۱.۶۴ مترمربع است، ادامه داد: از ۳۶ مدرسه دو نوبته در شهر بیرجند ۹ مورد در سایت های مسکن مهر است.

 

چاوشان بیان کرد: در ۱۰ روستاهای اقماری شهرستان بیرجند هم ۱۱ مدرسه دو نوبته داریم و سرانه فضای آموزشی هم ۲.۱۶ مترمربع است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: در این مناطق  ۲۱۹ کلاس درس مورد نیاز است که از این تعداد ۱۸۱ کلاس درس تحویل شده و ۱۷ کلاس نیمه تمام است.

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۷۰ کلاس درس در سایت های مسکن مهر و ۱۰ روستای اقماری شهر بیرجند نیاز است، افزود: برای ساخت این کلاس های درس ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

 

 

 

کد خبر 1186860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha