به هرروش کتاب خوانی آری نگوییم 

نه گفتن به مدها و روش های  خواندن برای کودکان  امروز شنبه ۲۸ خرداد ، در برنامه  «کتاب بان» رادیو فرهنگ  بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که والدین با آن روبه‌رو هستند،کتاب نخواندن کودکان است. کودکان معمولا ترجیح می‌دهند به جای کتاب خواندم ، بازی کنند. این موضوع به یک چالش بزرگ برای والدین تبدیل شده است. بسیاری از والدین با این سوال روبه‌رو می‌شوند که چگونه کودکان را به کتاب خواندن علاقمند کنیم؟ 

علی اکبر زین‌العابدین کارشناس مجری برنامه«کتاب بان» در برنامه این هفته میزبان « لیلا جمالی عالم» مدیر مسئول موسسه فرهنگی الف-یک و پژوهشگر حوزه کودکاست و با وی درباره  اهمیت ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی و دوری از روش ها و مدهای جدید برای مطالعه کودکان گفت و‌گو می کند.

یافتن علاقه کودک، الگو بودن، طرح بحث ها و چالش های جذاب و توجه به نظرات کودکان در علاقه مندی آنها به مطالعه اهمیت دارد اما امروزه روش های جدیدی نیز ارائه می شود که در درازمدت اکر منفی دارن پس والدین با شناخت آن ‌و‌ نه گفتن به آنها می توانند از آسیب های احتمالی پیشگیری کنند .

همچنین با توجه به رسالت  برنامه در بخشی  معرفی مروجان کتابخوانی در کشور پرداخته می شود و  شنوندگان این هفته با مروج فعال «محمدرضا بابایی»  از قم آشنا می شوند و وی درباره تجربیات خود در این زمینه سخن می‌ گوید.

برنامه «کتاب بان» به تهیه کنندگی  فریده گودرزی با اجراکارشناسی علی اکبر زین العابدین از  گروه کتاب رادیو فرهنگ ساعت ۱۰:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می شود.

کد خبر 1186900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha