طرح فرهنگی تربیتی «حیات طیبه» در مناطق آسیب پذیر اجرایی می شود

طرح فرهنگی و تربیتی «حیات طیبه» با هدف کاهش آسیب های اجتماعی محلات در خراسان شمالی و به همت کانون فرهنگی و هنری علامه امینی (ره) همزمان با ایام فراغت تابستانی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام «میثم بهاری» مدیر کانون فرهنگی و هنری علامه امینی(ره) و طراح و مجری طرح «حیات طیبه» در نشستی با کارشناسان حوزه های مختلف ستاد فهمای خراسان شمالی، ضمن اعلام  اجرای این طرح، توضیح داد: این طرح با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در محلات آسیب پذیر اجرا می شود.

 

وی اعلام کرد: این طرح برگرفته از طرح ملی «چهره به چهره» است که در صدد است با آموزش و تبیین اصول عقاید با مصداق هایی همچون احترام به والدین در نوجوانان، مربی دینی تربیت شود و این آموزش‌ها در مساجد  استمرار یابد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری علامه امینی(ره) بجنورد افزود: در ابتدا طرح مذکور در شهرستان های شیروان و بجنورد برنامه ریزی شده و از دهم تیرماه جاری اجرای آن آغاز می شود.

 

حجت الاسلام بهاری، محافظت از خانواده ها و افراد در معرض آسیب با اولویت افراد در سنین پایین، استفاده از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی بومی و درون‌زا کردن سیستم مقابله، تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و رفتاری خانواده های تحت پوشش و ترویج سبک زندگی اسلامی را از اهم اهداف این طرح نام برد.

 

وی افزود:  استفاده تخصصی از مشاوران اجتماعی و روانشناسی بر مبنای یافته های نگرشی، تربیت نسل مصون از آسیب و مربی نسل های نو در آینده با کمک ظرفیت های فیزیکی و انسانی محلات، تولید و توسعه سرمایه های اجتماعی پایدار با نشاط و امید در مناطق آسیب دیده و در معرض آسیب های اجتماعی و نیز  ایجاد پایگاه های آموزشی، ورزشی، تفریحی، مشاوره ای برای گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از دیگر  اهداف اجرای این طرح  می توان برشمرد.

 

وی مخاطبان این طرح را نوجوانان 11 تا 17 سال اعلام کرد و گفت: بهترین فضای تربیتی در اجرای درست این طرح کانون های مساجد است و مربیان شرکت کننده در این طرح نیز می بایست حداقل دانشجو و حداکثر مدرک کارشناسی و در شرایط سنی زیر 40 سال باشند.

 

حجت الاسلام بهاری، ارائه گواهینامه آموزشی و در نظر گرفتن 20 جلسه در ایام اوقات فراغت تابستان را نیز به نحوه آموزش این طرح تربیتی اضافه کرد و گفت: این طرح با مشارکت محوری موسسه «فردای بهتر» بجنورد از موسسات مجوز گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  اجرا می شود.

 

گفتنی است، این جلسه که با حضور «هاشم شیرازیان» مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی برگزار شد، برای اجرای این طرح و مشارکت بیشتر کانون های مساجد و بهره مندی از ظرفیت های ارزنده فعالان این کانون ها قول همکاری و مساعدت هرچه بیشتر داده شد.

 

 

کد خبر 1186904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha