نشست مطالبه‌ گران فارس با شهردار شیراز در پاتوق رسانه ای بسیج رسانه فارس برگزار شد

نشست مطالبه‌ گران فارس با شهردار شیراز در پاتوق رسانه ای بسیج رسانه فارس برگزار شد و در این نشست مسائل مربوط به کلانشهر شیراز به بحث و بررسی گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، نشست مطالبه‌ گران فارس با شهردار شیراز در پاتوق رسانه ای بسیج رسانه فارس برگزار شد و در این نشست مسائل مربوط به کلانشهر شیراز به بحث و بررسی گذاشته شد.

«هادی رضایی»، در این نشست گفت: پاتوق رسانه ‌ای تبیین، فرصتی برای رسانده شدن مطالبات مردمی در فضایی آرام به گوش مسئولان است که این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس افزود: برگزاری این نشست ها موجب امید آفرینی در جامعه خواهد شد و بستری برای مردم، حلقه ‌های میانی و مسئولان است.

«حسین کشتکار»، نیز در این نشست با قدردانی از بسیج رسانه فارس گفت: مجمع مطالبه گران استان از مرداد سال گذشته کار خود را آغاز کرده است و تاکنون در سه محور شبکه سازی و برگزاری مجامع شهرستانی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی و آموزش اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

رئیس مجمع مطالبه گران فارس ادامه داد: توقع ما از شورای اسلامی و شهردار شیراز در این دوره نسبت به دوره‌ های قبل بیشتر است و یک بار برای همیشه موضوع ۱۳ انتصاب در دوره شهرداری شما را توضیح دهید.

وی اضافه کرد: از شهردار شیراز در خواست داریم در خصوص ریزش کوه در بلوار «جمهوری» شیراز و پروژه تقاطع بلوار «جمهوری» و حذف باغ «ارم» توضیح دهد و در خصوص وضعیت کمربندی شیراز چه اقدام عملی انجام شده است.

«حجت الله بهمنی»، دبیرکل تشکل جهادی و مطالبه گری «نجات» نیز به شهردار شیراز گفت: برای مبارزه با فساد در سیستم شهرداری شیراز و بافت مدیران شما در این زمینه چه اقداماتی انجام شده و در مورد همکاری با سایر دستگاه ‌هایی مانند بهزیستی برای واگذاری مکان جهت کودکان بی سرپرست، انتصاب معاون حمل نقل و کنترل ترافیک، ترافیک در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و ساماندهی کارتن خواب‌ ها که زیبنده سومین حرم مطهر (ع) شهرداری چه اقداماتی انجام شده است؟

«سید محی‌ الدین ارسنجانی»، نیز در این جلسه گفت: حجم کار در شهرداری زیاد است و شاهد تلاش همکاران در مجموعه هستیم و یکی از نقد‌ها به شهرداری شیراز این است که از ظرفیت ‌های نماینده شیراز به خوبی استفاده نمی ‌شود و علیرغم تنوع فعالیت ‌ها و سلایق فکری و گروه ‌ها و احزاب کار سخت و فشار زیاد است.

فعال رسانه ‌ای با اشاره به گسترش بی حساب و کتاب شهر ادامه داد: باید مشخص شود ساماندهی شهر و مناطق حاشیه‌ ای بر چه اساسی است و پیشنهاد ایجاد دانشکده تربیت مدیر توسط شهرداری را پیشنهاد می کنیم تا مدیران سالم به بدنه شهرداری جذب شوند.

وی اضافه کرد: انتقال زندان «عادل آباد» شیراز باید در اولویت قرار بگیرد و برای توسعه فضای سبز شیراز نیز باید تلاش بیشتری شود.

«مصطفی نازی»، گفت: مردم محروم به دلیل فشار و فقر مالی به مناطق حاشیه‌ ای شهر شیراز مهاجرت کرده اند و قرارگاه ‌های مطالبه ‌گری برای رسیدن به خواسته ‌های مردم ایجاد شده، اما متاسفانه برخلاف آن پیش می‌رود و از شورا و شهرداری شیراز می‌ خواهیم که زمین ‌ها را نامحسوس تفکیک نکنند و مشکلات بلوار «اتحاد» شیراز نیز باید رفع شود.

مطالبه‌ گر مناطق محروم شهر شیراز افزود: تامین امنیت پارک ‌های شهرداری شیراز با ورود سپاه و بسیج باید مورد توجه قرار بگیرد.

«سید امیر سپهر تاج»، مطالبه گر در حوزه تسهیلات مسکن نیز با قدردانی از شهردار شیراز گفت: ۶۰ درصد منابع کل کشور در تهران است و از مدیر بانک شهر باید درخواست شود میزان منابع و مصارف خود را بیاورد و شهرداری شیراز باید به عنوان مصرف کننده عمرانی شهر به عنوان هلدینگ غرفه‌ هایی تعبیه کند که بقیه پیمانکاران نیز از این استفاده کنند.

«سید احسان اصنافی»، در این نشست با تشکر از سازمان بسیج رسانه و مطالبه ‌گران گفت: رینگ چهارم در برخی شهرهای کشور آغاز شده اما در کلانشهر شیراز تازه رینگ دوم شهری را اجرا می کنیم.

شهردار شیراز ادامه داد: در بحث زیرساخت‌ های شهری، ترافیک ‌های نیمه سنگین شهری، بحث ‌های کنترل هوشمند شهر، طرح ‌های حمل و نقل عمومی و ... مهم است و عوارض شهری در سال جاری در شیراز بطور میانگین تنها حدود ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بدهی پیمانکار سال ۹۷ را می دهیم و  با ابلاغیه جدید آمده این بدهی بالاتر رفته است و که شهر باید درآمدش بیشتر بشود تا رشدش متناسب با تقاضای عمومی مردم باشد.

شهردار شیراز گفت: در خصوص رفع موانع سرمایه گذاری حمایت و ورود استاندار فارس تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و در بودجه ۱۴۰۱، چهار هزار میلیارد تومان تکلیف فروش ملک داریم و با حقوق بر منابع و پروژه عمرانی یا سرمایه گذاری باید در این خصوص عمل کنیم.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری برغم وجود مشکلات زیاد در سال جاری با رشد بیش از ۲ برابری نسبت به بودجه مصوب سال گذشته افزایش پیدا کرده است و شهرداری شیراز امسال ماهانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان این ارگان پرداخت کرده است و بودجه شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان تصویب شده است.

شهردار شیراز گفت: به تمامی حوزه‌ها اعلام کردم که مدیران خود را معرفی کنند و در خصوص انتصاب داماد یک نفر از دوستان در شهرداری این است که اسکندرپورف شهردار سابق در زمان خود وی را آورده است و این موضوع اصلا ربطی به این دوره کنونی ندارد و از سه نفر معرفی شده سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز تنها یک نفر را می‌ شناسم و اسامی ۱۳ نفر برای جذب و استخدام در مجموعه شهرداری به وزیر دادیم و دستور دادند به دلیل اینکه ۱۰ درصد خود را پر نکردید ما سهیمه مازاد را نم یتوانیم بگیریم.

وی با اشاره به سهمیه ایثارگری بیان کرد: این اختیار قانونی بوده و بلافاصله پس از سهمیه شاهد لیستی که اعلام شد ۳۶۲ پست آزاد شد اما ۳۵۰ نفر بود که تعدادی را کنار گذاشته بودند و سهمیه در سه مرحله به حوزه نیروی انسانی اعلام شد.

اصنافی  در خصوص کمربندی شیراز گفت: این موضوع نیازمند طرح تفضیلی است و تفکیک ضلع شرقی کمربندی توسط راه و شهرسازی انجام شده و ساماندهی این محور وظیفه دولت است اما ایمنی این مسیر با جان مردم در ارتباط است و امسال شهرداری ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی کمربندی اختصاص داده در حالیکه راه و شهرسازی که متولی اصلی کمربندی است برای این کار فقط ۴۳ میلیارد تومان اختصاص داده است.

وی ادامه داد: توافقی برای ساماندهی کمربندی شیراز در روز‌های اخیر انجام شده که روشنایی و ایمنی کمربندی با راه و شهرسازی و راهداری است و شهرداری نیز ورودی و خروجی شهرک‌های منتهی به کمربندی را ساماندهی می کند.

اصنافی اضافه کرد: ساخت تقاطع «نواب» به عهده شهرداری بوده که ساخت آن شروع شده و وزارت راه کار ساخت ۲ تقاطع دیگر را در کمربندی شیراز آغاز کرده و در مورد احداث شهرک ‌های اطراف و حومه شیراز در سال ۹۶، شهرک «قره باغ»، ۴۶ هزار نفر جمعیت داشت و امروز ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ضمانتی برای توسعه این شهرک‌ ها وجود ندارد و برای مقطع زمانی و به علت خشکسالی و رشد جمعیت، ساخت و ساز‌ها ایجاد شده است.

کد خبر 1186921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha