کاهش مرگ نوزاد و مادر باردار در جنوب غرب خوزستان

محمدی از کاهش مرگ و میر نوزاد و مادر باردار نسبت به مدت مشابه در دو سال گذشته در جنوب غرب خوزستان خبر داد و گفت: بدون تردید بررسی شاخص‌های مرتبط با مرگ و میر نوزادان و مادران باردار برعهده پزشکان و کارشناسان متخصص این حوزه است.

«سید محمد محمدی» ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: با تلاش متخصصان امر و ارائه آموزش‌های لازم در سه ماهه ابتدایی سال جاری، میزان مرگ و میر مادران باردار و نوزادان تازه متولد شده در جنوب غرب خوزستان روند کاهشی نسبت به دو سال گذشته داشته است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه همه سعی و تلاش این مجموعه بر این است که هیچ مرگ نوزاد و مادر بارداری را در جنوب غرب خوزستان شاهد نباشیم، افزود: طبق آمار مورد تائید وزارت بهداشت مرگ مادر باردار در جنوب غرب خوزستان نسبت به مدت مشابه خود در ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ کاهش ۵۰ درصدی داشته و این درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش ۶۰ درصدی دارد.

 

وی تصریح کرد: در بحث مرگ نوزاد نیز کاهش ۶۰ درصدی آمار نسبت به بهار ۱۴۰۰ و نسبت به ۳ ماهه اول سال ۹۹ نیز کاهش ۵۵ درصدی را در جنوب غرب خوزستان شاهد هستیم.

 

محمدی از کاهش ۴۵ درصدی مرگ کودکان زیر ۵ سال در فرودین و اردیبهشت تا روزهای پایانی خرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این آمار نسبت به سال ۹۹ نیز ۱۵ درصد و نسبت به سال ۹۸ هم ۳۰ درصد کاهشی بوده است.

 

وی ادامه داد: در همین راستا برای کاهش بیشتر آمار کنونی «کمیته تخصصی مرگ نوزادان» در این دانشگاه شکل گرفت و با حضور متخصصان تاکنون ۳ جلسه نیز توسط این کمیته برگزار شده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان، با بیان اینکه بدون تردید بررسی شاخص‌های مرتبط با مرگ و میر نوزادان و مادران باردار برعهده پزشکان و کارشناسان متخصص این حوزه است تصریح کرد: ارائه نظرات غیر کارشناسی و متکی بر هیجان در این حوزه کارکردی ندارد.

 

وی یاد آور شد: همه تلاش ما این است که در همه شاخص‌ها شرایط را بهبود ببخشیم و با تکیه بر تخصص و دانش؛ کیفیت سلامت مادر و نوزاد را در منطقه ارتقا دهیم.

 

کد خبر 1186999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha