تقویت هنرستان‌ها به عنوان یک سیاست در سطح آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد

خلیلیان با تأکید بر اهمیت مهارت نیروی کار گفت: امروزه مهارت نیروی کار یکی از ارکان رشد و تولید به شمار می‌رود، بنابراین تقویت هنرستان‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند و این امر باید به عنوان یک سیاست در سطح آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خیلیان» امروز (شنبه ۲۸ خرداد) در جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: میزان توسعه یافتگی کشور‌ها از امکانات آموزشی و سواد افراد آن جامعه مشخص می‌شود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه بحث مدرسه‌سازی بسیار مهم است افزود: از آنجایی که نظام اسلامی و انقلاب اسلامی بر پایه مردمی بودن و مردم سالاری پایه‌گذاری شده و مقام معظم رهبری نیز بارها اشاره داشته‌اند، هرجایی که مردم ورود کرده‌اند، موفق بوده‌ایم در بحث مدارس نیز این را مشاهده می‌کنیم که بخشی از مسائل و مشکلات توسط خیران برطرف شد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های ارزنده خیران مدرسه‌ساز در استان تصریح کرد: اقدامات بزرگی که خیران انجام داده اند شایسته تشکر و قدردانی است.

 

خلیلیان با تأکید بر اهمیت مهارت نیروی کار ابراز کرد: امروزه مهارت نیروی کار یکی از ارکان رشد و تولید به شمار می‌رود، بنابراین تقویت هنرستان‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند و این امر باید به عنوان یک سیاست در سطح آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه خوزستان استانی ویژه است و باید علامت‌های مثبتی از آن در کشور منعکس شود اضافه کرد: خوزستان به عنوان استانی که ۴٠ درصد منابع عمومی کشور را تامین می‌کند، استان پرتوانی به شمار می‌رود.

 

استاندار خوزستان اذعان کرد: برخی سعی دارند، استان خوزستان را منفی نشان دهند در صورتی که اینگونه نیست، کسب مقام نخست مدرسه سازی بسیار ارزنده بوده و نشان می‌دهد که خوزستان دارای فرهنگی غنی و ارزشمند است.

 

وی خاطر نشان کرد: انعکاس مطالب مثبت از خوزستان زمینه توسعه و رشد بیشتر استان را فراهم می‌کند.

 

خلیلیان با بیان اینکه اتحاد ملی و دلگرمی مردم بسیار مهم است تاکید کرد: باید با هم افزایی استان را پیش ببریم تا بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.

 

وی با تأکید بر ضرورت انجام مسؤولیت‌های اجتماعی از سوی شرکت‌ها بیان کرد: شرکت‌ها، مؤسسات، صنایع باید به مسؤولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند و با همراهی خیران مدرسه‌ساز و دولت مثلثی را برای رفع مشکلات و کمبودها تشکیل دهند.

 

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه باید از معلمان حمایت شود یاد آور شد: شغل معلمی وظیفه سنگینی است چراکه تربیت دانش آموزان نیازمند نشاط و سرزندگی بوده از این رو باید از معلمان حمایت شود.

 

کد خبر 1187013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha