رژیم صهیونیستی عامل ترور و خرابکاری در کل منطقه/پنهان‌کاری در دولت قابل تصور نیست

ایران محدودیتی برای توسعه مناسبات با کرواسی ندارد، رژیم صهیونیستی عامل ترور و خرابکاری در کل منطقه، پنهان‌کاری در دولت قابل تصور نیست، تعامل با کشورهای همسایه در دولت سیزدهم به خوبی برقرار شده است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ایران محدودیتی برای توسعه مناسبات با کرواسی ندارد، رژیم صهیونیستی عامل ترور و خرابکاری در کل منطقه، پنهان‌کاری در دولت قابل تصور نیست، تعامل با کشورهای همسایه در دولت سیزدهم به خوبی برقرار شده است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۹ خرداد است.

دولت سیزدهم هر اقدامی بخواهد انجام دهد با مردم در میان می‌گذارد/پنهان‌کاری در دولت قابل تصور نیست

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت شامگاه شنبه در برنامه «جهان آرا» به مناسبت نخستین سالگرد انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با بیان اینکه وضعیت شروع به کار دولت سیزدهم، وضعیتی بود که مردم خیلی از شرایط موجود راضی نبودند، گفت: برای مثال تورم شهریور ماه قریب به ۶۰ درصد بود که این میزان در ۷۰ سال اخیر بی‌سابقه بود. برخی مواقع یک سال یا چند ماه تورم زیاد و با سرعت کنترل می‌شود، اما قریب به چهار سال تورم بالای ۳۰ تا ۴۰ درصد داشتیم و مستمر به مردم فشار وارد شد. همزمان با این تورم، دهه ۹۰ به دهه از دست رفته تبدیل شد و رشد اقتصادی میانگین دهه 90 چیزی نزدیک به صفر است. همچنین فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرد. یعنی هم فقر را داشتیم و هم تبعیض را.

 

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه شهریور ماه وضعیت سلامت عمومی به‌گونه‌ای بود که در کرونا بالای ۷۰۰ نفر در روز فوتی داشتیم، گفت: اینها عواملی بود که دست به دست هم می‌داد که مردم خسته باشند. یک بخش جدی از پشت کردن بخشی از مردم به صندوقها همین خستگی مردم بود. مردم می‌پرسیدند آیا دولت اصلاً کاری می‌کند؟ اگر پای صندوق برویم فایده‌ای دارد؟ فضایی که مردم با تعطیلی و بی‌دولتی مواجه بودند مقارن با شروع کار دولت جدید شد، در حوزه سیاست خارجی هم همه امیدها با بخشی پیوند داده شده بود که همان بخش نتیجه نداده بود و آینده روشن متصور نبود. این دولت هر اقدامی بخواهد انجام دهد با مردم در میان می‌گذارد و صادقانه با مردم صحبت می‌کند و پنهان‌کاری در دولت قابل تصور نیست. 

 

بهادری جهرمی درباره اینکه مردم چه اندازه برای تحقق درمان و اصلاح اقتصادی صبر کنند، اظهار کرد: من نمی‌توانم زمانی اعلام کنم. لازمه عبور از این مسیر این است که متاسفانه باید صبر و همکاری و همراهی کرد و این مسیر فقط با تحمل سپری خواهد شد. در درمان کرونا اگر صبر و تحمل نبود، امروز شیرینی آمار صفر نفر فوتی حاصل نمی‌شد. اگر همراهی و صبر نباشد نتیجه به دست نخواهد آمد. شعار این دولت جان مردم و نان مردم بود. مردم دیدند که اولویت جان مردم از سوی دولت محقق شد.از دولت قبل و زحمات‌شان تشکر می‌کنیم، اما در حوزه واکسن، آمار گمرک و وزارت بهداشت و بانک مرکزی وقت مشخص است. در ابتدای رأی آوردن آقای رئیسی وقتی در مورد واردات واکسن صحبت می‌شد تعدادی از مسئولان دولت سابق و متولیان امر با اما و اگر پاسخ می‌دادند که آقای رئیسی فکر می‌کنید وارد کردن واکسن محقق می‌شود؟ آنان این امر را شبیه رؤیا تصور می‌کردند.

 

واکنش غریب آبادی به گزارش دبیرکل سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر ایران

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به گزارش دبیرکل سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر ایران، در توییتر نوشت: «نیم نگاهی به گزارش دبیرکل که کمتر از یک درصد از نظرات ایران در آن لحاظ شده، کافیست تا ادعای وی درخصوص این که این گزارش حاوی اطلاعات ارائه شده از سوی دولت ایران نیز است، رد شود. کپی و پیست کردن ادعاهای بی اساس و سر هم بندی شده جاوید رحمان، گزارشگر به اصطلاح ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران، توسط سازمان ملل، اعتبار این سازمان را خدشه دار می‌کند.»

 

رژیم صهیونیستی عامل ترور و خرابکاری در کل منطقه است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت‌ وگو با شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه با اشاره به اولویت همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر افزایش دیدار و رایزنی‌های دوجانبه میان مقامات دو کشور تاکید و آن را زمینه ساز توسعه و گسترش مناسبات میان دو کشور ارزیابی کرد.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان حفظ امنیت و پیشرفت برای همسایگان و منطقه بوده و مداخله و حضور بیگانگان را مخل امنیت منطقه می‌داند.

وزیر امور خارجه حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه را موجب بی ثباتی و ناامنی و عامل ترور و خرابکاری در کل منطقه دانست.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفت‌ وگوی تلفنی، با اشاره به منافع مشترک دو کشور در توسعه روابط فی مابین، از رایزنی‌های منظم مقامات ایرانی و اماراتی استقبال کرد.

 

ایران محدودیتی برای توسعه مناسبات با کرواسی ندارد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس و اعضای هیأت پارلمانی کرواسی که به تهران سفر کرده‌اند، با اشاره به گفت‌وگوها و رایزنی‌های به عمل آمده بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و کرواسی طی ماههای اخیر نسبت به توسعه مناسبات دو کشور ابراز علاقه مندی کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار به جایگاه تأثیرگذار دیپلماسی پارلمانی و نیز سیاست خارجی متوازن در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه محدودیتی برای توسعه مناسبات با جمهوری کرواسی ندارد و مجالس دو کشور نقش مهمی در حمایت از مناسبات فیمابین ایفا می‌کنند.

وزیر امور خارجه ارتقای سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور را مهم ذکر و ابراز امیدواری کرد پنجمین دور اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کرواسی به زودی برگزار شود.

تشریح آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه و مواضع اصولی کشورمان در این خصوص، از دیگر محورهای مطروحه در ملاقات هیات پارلمانی کرواسی با وزیر امور خارجه بود.

همچنین در این دیدار زلاتکو حسنبگوویچ رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران‌ و کرواسی، ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران در معیت اعضای گروه دوستی پارلمانی و دیدار با مقامات کشورمان، اقدام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین کشور آسیایی که استقلال کرواسی را به رسمیت شناخت را به عنوان یک برگ زرین در تاریخ دیپلماسی کرواسی و سابقه مناسبات دو کشور برشمرد و تبادل نظر و گفت‌وگو با مقامات کشورمان برای پیرامون توسعه روابط دو کشور را از جمله اهداف سفر هیات پارلمانی کرواسی ذکر کرد.

 

تعامل با کشورهای همسایه در دولت سیزدهم به خوبی برقرار شده است

اسماعیل کوثری با اشاره به سیاست های منطقه ای دولت سیزدهم به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: وقتی می خواهیم با خانواده در یک محله و منطقه زندگی کنیم باید با خانواده ها و همسایه ها ارتباط داشته باشیم تا بتوانیم بهتر زندگی کنیم، کشور هم همین است، قطعا برای اینکه بتوانیم بهتر زندگی کنیم باید با کشورهای همسایه ارتباط داشته باشیم.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارتباط با همسایگان باید اولویت ما باشد چرا که ما با این کشورها می توانیم مبادلات اقتصادی و تجاری گسترده ای نسبت به سایر کشورها داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: متاسفانه سیاست گذشته ما اولویت اش اروپا و آمریکا بود اما الان این سیاست تغییر کرده است و بر استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های کشورهای همسایه بیشتر تاکید می شود. شکل گیری تعاملات دوطرفه بین کشور ما و این کشورها می تواند به رشد و شکوفایی بهتر هر دو طرف بینجامد.

 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل با کشورهای همسایه در دولت سیزدهم به خوبی برقرار شده است، گفت: قطعا با این ارتباطات منطقه ای تحریم ها آن گونه که باید بر اقتصاد ما اثرگذار نیست.

 

کد خبر 1187076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha