جشنواره آیینی کوچ عشایر تالش برگزار شد

جشنواره فرهنگی و آیینی کوچ عشایر تالش با حضور چشمگیر مردم در ییلاق لرزره بخش اسالم شهرستان تالش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، جشنواره فرهنگی و آیینی کوچ عشایر تالش با حضور چشمگیر مردم در ییلاق لرزره بخش اسالم این شهرستان برگزار شد.

 

این جشنواره در دو بخش معرفی آیین کوچ عشایر و بازی‌های بومی محلی، غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات برگزار شد. دل‌مزا، کلامزا، کشتی باوج تالشی و لافون مزا از جمله بازی‌های بومی محلی بود که در این جشنواره اجرا شد که با استقبال خوب شرکت‌کنندگان همراه بود.

 

اجرای آواها و نواهای عشایر تالش، معرفی ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی عشایری، برپایی موزه عشایری و اجرای برنامه‌های شاد از بخش‌های این جشنواره یکروزه بود.

 

 

جشنواره فرهنگی و آیینی کوچ عشایر تالش به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تالش و مشارکت بخشداری اسالم، اداره امور عشایری استان گیلان و شرکت تعاونی عشایری تالش برگزار شد.

 

«پردل امیری‌نژاد» در این جشنواره اظهارکرد: امروز همه ما وظیفه داریم از سنت‌ها و آیین‌های گذشتگان‌مان حفاظت کنیم و آن را به نسل‌های جدید و آینده انتقال دهیم.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تالش با بیان‌اینکه آیین کوچ عشایر و بازی‌های بومی محلی، به خودی خود می‌تواند زمینه‌ساز رونق گردشگری و اشتغال برای مردم منطقه باشد، گفت: اینگونه جشنواره‌ها باید با حمایت مسئولین ذیربط تقویت شود.

 

کد خبر 1187169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha