طرح حذف موضوع نرخ باروری در استان ها برای ارائه تسهیلات در قانون جوانی جمعیت به صورت عادی بررسی می شود

مجلس طرح حذف موضوع نرخ باروری در استان ها برای ارائه تسهیلات در قانون جوانی جمعیت را به صورت عادی بررسی می کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه(۲۹خرداد)مجلس شورای اسلامی و در بررسی طرح حذف تبصره ت ماده یک قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با 51 رأی موافق، 172 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع به دو فوریت حذف این تبصره رأی مخالف دادند. بر این اساس این طرح به صورت عادی اعلام وصول شد.

عبدالناصر درخشان به عنوان یکی از طراحان این  طرح، گفت: اهمیت این موضوع و دو فوریت آن از این منظر است که امروز مخالفین نظام به دنبال بهانه و فرصتی برای ایجاد گسست هستند و به راستی مردم استان سیستان و بلوچستان کجا کم کاری کرده اند و در کدام مناسبت ملی و حماسی در صحنه حاضر نبودند که هر وقت قرعه به نامشان افتاده سربلندمان نکرده باشند.چرا استان سیستان و بلوچستان را از مشوق ها محروم ساخته ایم، این مردم هرگز از عهدی که با نظام و ولایت بسته اند کوتاه نیامده اند، این همه ایثار و از خودگذشتگی و حضور حماسی در میدان های مختلف و مهم امروز نباید نادیده گرفته شود و آب به آسیاب دشمنان نباید ریخته شود.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس اظهار کرد: در طول ادوار قانونگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی این نخستین باری است که طرحی خاص حمایت از مردم محروم استان سیستان و بلوچستان مطرح شده و امید است مجلس انقلابی افتخار تصویب دوفوریت طرحی را در خصوص حمایت از مردم محروم استان به خود اختصاص دهد. باید توجه کنیم مشوق های این قانون مانند سفره گسترده ای است که تنها فرزند نحیف و ضعیف خانواده را از بهره مندی از آن محروم کرده و این فرزند باید صرفا نظاره گر باشد.

وی خاطر نشان کرد:  با دلی پردرد می گویم بیایید به مردم این استان گوهرخیز به واسطه حذف تبعیض پیش بینی شده در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده انتقال دهید که به فکر آن ها هستید. امروز مردم استان ما برای شنیدن صدای شما و تصویب دو فوریت این طرح به مجلس نگاه دارند و به تصمیم مجلس امیدوارند.

کد خبر 1187191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha