فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال ایجاد تحرک فرهنگی است

احمدی با برشمردن برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ایجاد تحرک فرهنگی در حوزه فرهنگ عمومی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «منصور احمدی»، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان، با تأکید بر اینکه فرهنگ مقوله‌ای پیچیده و سیال و در عین حال سهل و آسان است، اظهار داشت: ما موظف هستیم این جریان سیال را در راستای تعالی فرهنگ عمومی، مدیریت کنیم.

 

وی افزود: بیشترین فعالیت ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال ایجاد تحرک فرهنگی در حوزه فرهنگ عمومی است و در این راستا به دنبال تغییر رویکرد در شورای تخصصی آن هستیم.

 

سرپرست اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی باید از یک مرجع مشورتی به یک مرجع تأثیرگذار قانونی در استان مبدل شود که این مهم در راستای رویکرد مجاهدانه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم خواهد بود.

 

وی گفت: بر همین اساس موضوع «زیست عفیفانه» به‌عنوان نخستین دستور کار برای این تغییر رویکرد انتخاب و پس از احصای نیازها و هدف‌گذاری، کمیته‌های تخصصی در دبیرخانه تشکیل و پس از برگزاری چندین جلسه با حضور کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، ۷۴ مصوبه تدوین و امروز به دستگاه‌های عضو ابلاغ خواهد شد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان لرستان در پایان با اشاره به تشکیل دبیرخانه زیست عفیفانه در این استان، اظهار کرد: با دستگاه‌های اجرایی مکاتبه خواهیم کرد تا یک کارشناس را به‌عنوان رابط شورای فرهنگ عمومی به دبیرخانه معرفی کنند تا شاهد وحدت رویه بیشتری باشیم.

کد خبر 1187220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha