افزایش احتمال حریق در جنگل های گلستان/  تابستان با دمای ۴۵ درجه آغاز می شود

داداشی از ورود سامانه کم فشار به استان گلستان و افزایش دمای هوا در استان طی روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: ثبت دمای ۴۵ درجه سانتیگراد و کاهش رطوبت احتمال وقوع حریق در جنگل‌های گلستان را افزایش داده است.

«نوربخش داداشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و کاهش نسبی دما از جمله پدیده های قالب طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در استان گلستان است.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با جنوبی شدن جریانات جوی از پایان روز سه شنبه افزایش محسوسی در استان اتفاق خواهد افتاد تا جایی که اهالی ساکن در شرق و شمال استان دمای بالای ۴۵ درجه را تجربه می کنند.


 
وی افزود: در روزهای پایانی هفته شاهد وزش باد گرم جنوبی در استان هستیم که سبب کاهش رطوبت و خشکی هوا می شود و به ویژه از روز چهارشنبه تا شنبه رطوبت به کمتر ۲۰ درصد و حتی به زیر ۱۰ درصد خواهد رسید و در این شرایط مراتع، جنگل ها و اراضی کشاورزی مستعد آتش سوزی است.

 

داداشی گفت: اکیدا توصیه می کنیم از برافروختن آتش در طبیعت به شدت خودداری کنند و در صورتی که‌ ناگزیر از روشن کردن آتش بودند حتما از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

 

وی ادامه داد: با توجه به فصل برداشت محصولاتی مانند گندم، جو و کلزا در استان، کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهی خودداری کنند چراکه این‌ کار اولا ممنوع بوده و علاوه براین سبب سرایت آتش به مزارع مجاور و عرصه های جنگلی خواهد شد.

 

کد خبر 1187221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha