کاهش یک‌هزار و ۷۷۵ ‌واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با یک‌هزار و ۷۷۵ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۴۵‌هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 29 خرداد) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 787 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 546 هزار واحدی قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با یک‌هزار و ۷۷۵ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۴۵‌هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص هم‌وزن با ۱۷۸ واحد افزایش به ۴۲۵ هزار و ۳۶۰ واحد و شاخص قیمت با ۱۰۹ واحد رشد به ۲۶۰ هزار و ۴۶۲ واحد رسید. شاخص بازار اول، یک هزار و ۱۵۰ واحد و شاخص بازار دوم، چهار هزار و ۳۸ واحد کاهش را ثبت کردند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، وبملت، افق، شستا، وبانک و وسینا به ترتیب با 220، 182، 166، 164، 82 و 79 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای سآبيك - سيمان آبيك، وبملت - بانك ملت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، وسينا - بانك سينا، خزاميا – زامياد، قثابت - قند ثابت‌ خراسان‌ و خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

پتروشیمی مبین (مبین) با ۵۳۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۵۲۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۴۷ واحد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۲۰۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۶۴ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۱۶۱ واحد و فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۱۴۶ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۳۹۵ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۶۶۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۲۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۰۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۳۰۳ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۹۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، بانک ملت (وبملت)، پتروشیمی نوری (نوری)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو) و زامیاد (خزامیاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۱۱ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال دادوستد شد. امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۷۰ میلیارد ریال معامله شد و معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۹ میلیارد و ۴۷۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۶۲ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال معامله کردند.

 

کد خبر 1187299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha