دستاوردها و جلوه های امید سفر دولت مردمی به اصفهان

سفر اعضای هیات دولت مردمی به استان اصفهان دستاوردها و جلوه های امید را به ارمغان داشته که نتایج آن متوجه مردم خواهد شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: استان اصفهان مقصد بیست و پنجمین سفر استانی دولت سیزدهم بود که رئیس جمهور به همراه 11 تن از وزرا و چهار نفر از معاونین خود روز پایانی هفته گذشته را به رسیدگی امور این استان اختصاص دادند.

سفر وزرا و معاونین به شهرستان ها و بازدید های رئیس جمهور از مناطق مختلف استان و دیدار و گفتگو با مردم دستاوردهایی داشت که مایه امید برای مردم خواهد بود.

سفرهای دولت سیزدهم در مقایسه با دیگر دولت ها، کوتاهی زمان و گستردگی بازدیدها بوده که پایان هر هفته انجام و مسائل و چالش ها مورد بررسی قرار می گیرد.

 

افتتاح تعدادی پروژه، بازدید از طرح های نیمه تمام و گفتگو چهره به چهره با مردم از جمله برنامه های این سفر بود که بیشتر هم متمرکز بر شنیدن دیدگاه ها و دغدغه های مردم و مسئولان محلی قرار گرفت.

دستورات ویژه رئیس جمهور در حوزه دغدغه و چالش های استان اصفهان نیازمند پیگیری مسئولان امر است که در طی این هفته ها انجام خواهد شد.

 

مسائل مربوط به فرونشست، جریان زاینده رود و تامین آب شرب، نیازهای فرهنگی و آموزشی، توسعه زیرساخت ها و قطار سریع السیر در این سفر مطرح و به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت.

 

*سفری که کلنگی به زمین نخورد...

 

در سفر هیات دولت و رئیس جمهور به استان اصفهان در حالی انجام شد که تعدادی پروژه به صورت محدود افتتاح و مورد بهره برداری گرفت ولی کلنگ پروژه ای بر زمین زده نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در این خصوص گفت: قصد آغاز و شروع پروژه جدید را نداشته ایم و تلاش و پیگیری برای تکمیل طرح های نیمه تمام است.

 

به گفته «محمدرضا جانثاری« در طول سفر تعدادی پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت و نماینده رئیس جمهور در شهرستان ها از طرح های نیمه تمام بازدید و برای تکمیل و بهره برداری از آن ها پیشنهادات خود را به هیات دولت اعلام کردند.

وی ادامه داد: دیدار با مردم و کمک به رفع نیازهای آنان در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و معیشتی از جلوه های ممتاز این سفر بود که تمامی نامه ها و تماس های تلفنی 111 در سامانه ثبت و پس از بررسی در تهران به مسئولان مربوطه ارجاع و باید پاسخ نامه به نهاد ریاست جمهوری اعلام شود.

 

*بیش از 200 مصوبه در سفر استانی

 

استاندار اصفهان در خصوص تصمیماتی که در این سفر اخذ شده، گفت: بیش از 200 مصوبه به تصویب هیات وزیران رسید و رئیس جمهور نسبت به پروژه های خاص مثل قطار سریع السیر اصفهان به تهران و چالش آب و فرونشست دستور ویژه دادند.

سید «رضا مرتضوی« از اختصاص 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف خبرداد و افزود: پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و رفع نیازهای استان در این سفر اختصاص یافت.

وی ادامه داد: دستورات ویژه ای هم برای رفع نیاز و بررسی مشترک بین مسئولان استانی، شهرستانی و وزارتی صادر شده که پیگیری خواهد شد.

 

مرتضوی از همکار رسانه ها، اقشر مختلف و مردم در میزبانی از رئیس جمهور و برگزاری این مراسم استقبال و پیگیری مطالبات قدردانی کرد.

 

*سخنرانی رئیس جمهور و برکات ملی

 

رئیس جمهور در سخنرانی خود در جمع نخبگان و جمعیت خاصی از اقشار استان اصفهان به موضوع امور مالیاتی اشاره کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی صحت گفته اصناف و کسبه را بپذیرند جز این که دلایل خلاف واقع وجود داشته باشد.

همین موضوع برکات ملی پیدا کرد و سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه ای به مدیران کل امور مالیاتی کل کشور خواستار همراهی با اصناف و بررسی اسناد و دلایل آنان در صدور رای پرداخت میزان مالیات شد.

 

*دغدغه هایی که شندیده یا خوانده شد

 

در سفر استانی هیات دولت دغدغه های مردم بیان و و یا به نگارش درآمد که نهاد ریاست جمهوری موضوع را بررسی و نتایج را به افراد اعلام خواهد کرد.

نمایندگان رئیس جمهور از وضع فعالیت و اداره امور در شهرستان ها بازدید کردند و مسائل را به گوش هیات دولت و متولیان امر خواهند رساند.

 

کودک خمینی شهری که درخواست دوچرخه از رئیس جمهور داشت در این سفر به خواسته خود رسید و روز جمعه دوچرخه خریداری و به این کودک تحویل داده شد.

همه درخواست ها مورد رسیدگی قرار می گیرد و همه مسئولان ملزم به پاسخگویی نسبت به نیاز مراجعین و مکاتبه کنندگان هستند.

کد خبر 1187310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha