اثر مثبت همایش ادیان و  صلح در وجه جمهوری اسلامی

صالحی گفت: ششمین همایش ادیان وصلح می‌تواند برای وجه جمهوری اسلامی در در مجامع بین المللی اهمیت باشد و گواهی بر این مدعا باشد که ایران ریشه در باورهایش دارد.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، علی اکبر صالحی، قائم مقام  فرهنگستان علوم همزمان با برگزاری نشست خبری همایش انجمن علمی مطالعات صلح؛ با اشاره به وظیفه خطیر و گرانبار انجمن مطالعات صلح گفت: انجمن مطالعات صلح کار بسیار ارزشمند و گرانبها ای دارد و این نشان از بزرگی و اهداف آن می باشد که به تفاهم بین آحاد بشر منجر می گردد.

 

 صالحی تصریح کرد: وجود شخصیتی بزرگ همچون آیت الله محقق که دارای علم صداقت و بزرگی بسیاری هستند کار ارزشمندی است چرا که هر حرفی نشان برگرفته از مطالعات فراوان و ریشه در اسلام و علوم قرآنی دارد و امروز سخنان ایشان از نکات ظریف و دقیق برخوردار بود که نشان داد منشاء صلح خداست و منشاء درگیر ها شیطان است.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش ادیان و صلح و نقش آن در مثبت جلوه دادن وجه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد:  ششمین همایش ادیان وصلح  می‌تواند برای وجه جمهوری اسلامی در در مجامع بین المللی اهمیت باشد  چرا که  گواهی بر این مدعاست  که ایران ریشه در باورهایش دارد.

 

شایان ذکر است ششمین همایش سالانه «ادیان و صلح آفرینی در هزاره سوم؛ ظرفیت‌ها و چالش ها» از سوی انجمن علمی مطالعات صلح ایران با همکاری نهادهای علمی از کشورهای گوناگون جهان برگزار می‌شود.مهلت فرستادن چکیده مقالات، 30 تیرماه 1401و مهلت فرستادن اصل مقالات 30 آبان ماه 1401 است.

رویکرد ادیان به موضوعاتی مانند گوناگونی فرهنگی، اخلاق، عرفان، رواداری برای دستیابی به صلح جهانی، رویکرد ادیان به مقوله‌های هویت، جنسیت، قومیت، فرق مذهبی، با هدف صلح آفرینی، جایگاه گفتگوی ادیان، در فرآیند دستیابی به صلح جهانی در هزاره سوم، نقش ادیان و مذاهب در کاهش منازعات و خشونت در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی، رویکرد ادیان به تبعیض، استبداد و استثمار و عقب ماندگی در جهان امروز، راهکارهای صلح آفرینانه ادیان در قبال مسائلی مانند حقوق بشر، محیط زیست، تروریسم، رسانه‌های نوین، بحران‌های خانوادگی و اجتماعی و بحران، راه‌های آموزش صلح همگانی بر پایه آموزه‌های ادیان از محورهای پیشنهادی مقالات این همایش است.

این همایش 28 و 29 دی ماه 1401 با دبیری آیت الله سید مصطفی محقق داماد به دور صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.علاقه مندان برای ارسال مقالات به نشانی الکترونیکی دبیرخانه و وبسایت همایش https://ipsan.ir/conf1401/ مراجعه کنند.

 
کد خبر 1187359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha