برگزاری مرحله استانی مسابقات ورزشی فرهنگیان با شرکت هزار نفر از معلمان کردستان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: مرحله استانی مسابقات ورزشی فرهنگیان با شرکت هزار نفر از معلمان در قالب ۸۹ تیم ورزشی در رشته‌های مختلف ۲۸ خرداد تا چهارم تیرماه در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی فرهنگیان استان که در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با بیان اینکه تمهید مقدمات مسابقات ورزشی ویژه فرهنگیان استان با همت مدیرکل آموزش و پرورش فراهم شده است؛ گفت: امروز رسما این مسابقات را آغاز می‌کنیم.

 

 

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد شور و نشاط و شادابی در میان جامعه فرهنگیان پس از دوران تلخ و منحوس کرونا، ایجاد انگیزه و افزایش راندمان کاری و کمک به سلامت جسمانی و روحی روانی فرهنگیان عنوان کرد.

 

 

خوش گوار با اشاره به تغییر سبک زندگی افراد در جامعه، گفت: زندگی ماشینی و آپارتمان نشینی و کم تحرکی سبب بیماری‌های غیرواگیردار در جامعه ما شده است.

 

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان، سهل‌ترین و ارزان‌ترین روش برای از بین بردن بخش عظیمی از این بیماری ها را فعالیت ورزشی و ورزش روزانه و استمرار آن در فعالیت‌های روزانه عنوان کرد و گفت: در کنار تغذیه سالم، فعالیت بدنی و ورزش روزانه را باید نهادینه کنیم.

 

 

وی با تاکید بر اینکه ورزش و فعالیت بدنی به عنوان یک فرهنگ در جامعه ما نهادینه شود؛ خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ ترین دستگاه فرهنگ‌ساز که در همه زمینه‌ها الگو است باید فرهنگ سازی ورزش در میان آحاد جامعه را از خودمان شروع کنیم.

 

 

خوش‌گوار ادامه داد: باید برگزاری این مسابقات را به فال نیک بگیریم و ان‌شاء‌الله سرآغازی باشد برای اینکه ورزش و فعالیت‌های بدنی ابتدا در میان فرهنگیان و دانش‌آموزان و بعد از آن در میان خانواده‌ها و اقشار جامعه تسری پیدا کند.

 

 


وی در ادامه از مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که علی رغم تنگناهای مالی حضوری فعال در این مسابقات داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد.

 

 

این مقام مسئول از مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به خاطر حمایتهای بی‌دریغ خود در بحث ورزش فرهنگیان تقدیر و تشکر کرد و اظهارداشت: باوجود اینکه مدیرکل آموزش و پرورش استان حدود دو ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اما یکی از موضوع‌های مورد توجه ایشان در اولین نشست شورای اداری استان توجه به ورزش فرهنگیان و در اولویت قرار دادن نشاط و شادبی فرهنگیان بوده است.

 

 

خوش‌گوار با بیان اینکه تمام ظرفیت های آموزش و پرورش را برای برگزاری شایسته مسابقات به کار خواهیم برد؛ ابراز امیدواری کرد که میزبانی شایسته برای فرهنگیان ورزشکار استان باشیم و بتوانیم موجبات رضایتمندی و نشاط و شادابی آنان را فراهم نماییم.

 

 

در این مراسم با اهدای لوح سپاس از خانواده معظم شهید شکیبا سلیمی تقدیر شد و مشعل مسابقات نیز با دستان فرزند برومند این شهید روشن و مسابقات آغاز شد.

 

 

این مسابقات در بخش برادران در رشته های فوتسال، والیبال و تنیس روی میز از 29 تا 31 خرداد ماه و در بخش خواهران در رشته های والیبال، تنیس روی میز و بدمینتون از یکم تا چهارم تیر ماه سال 1401 بصورت انفرادی و تیمی در سالنهای ورزشی سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

 

 

گفتنی است؛ مرحله استانی مسابقات ورزشی فرهنگیان با شرکت 900 معلم ورزشکار در رشته‌های مختلف و 100 نفر داور و عوامل اجرایی به مدت 8 روز با شرکت 89 تیم ورزشی در رشته‌های مختلف (آقایان و خانم‌ها) در سنندج برگزار می‌شود و بعد از برگزاری مسابقات و داوری مسابقات، در بخش آقایان تعداد 44 نفر و در بخش خانم ها تعداد 26 نفر به مرحله کشوری مسابقات که تیرماه سال جاری برگزار می‌شود، راه خواهند یافت. 

کد خبر 1187367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha