عدالت محوری از جمله هویت های اصلی انقلاب/ گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و ترکمنستان

هیچ مسئله ای امروز مهم تر از موالید و جعیت فعال نداریم، گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و ترکمنستان، ایده‌های نوآورانه باید در چارچوب ساختارهای اساسی و قانونی باشد، عدالت محوری از جمله هویتهای اصلی انقلاب برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، هیچ مسئله ای امروز مهم تر از موالید و جعیت فعال نداریم،  گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و ترکمنستان، ایده‌های نوآورانه باید در چارچوب ساختارهای اساسی و قانونی باشد، عدالت محوری از جمله هویتهای اصلی انقلاب از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۳۰ خرداد است.

هیچ مسئله ای امروز مهم تر از موالید و جعیت فعال نداریم

غلامرضا منتظری در مورد چگونگی اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: باید هر دستگاه و نهادی شرح وظیفه خودش را پیش رو بگذارد و به مصوباتی که مرتبط با آن دستگاه است، عمل کنند. در کنار این باید دستگاه های نظارتی هم نظارت شان را انجام دهند، اگر این دو کار توامان انجام شود ما در جامعه رضایتمندی را شاهد خواهیم بود.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر دستگاهی باید در ابتدا احساس مسئولیت کند یعنی هم مسئولیت اخلاقی و قانونی در این زمینه داشته باشد. اگر احساس مسئولیت من به عنوان مدیر بالا باشد با توجه به اینکه قانون هم وجود دارد، تلاش می کنیم که قانون اجرایی شود ولی اگر این احساس مسئولیت نباشد، ممکن است به صورت جدی اجرایی شود.

 

وی تاکید کرد: هر مدیری در این رابطه باید برای خودش اولویت بعدی داشته باشد. باید به این نتیجه برسیم که ما امروز هیچ مسئله ای را مهم تر از موالید و جمعیت فعال داریم. کشور زمانی می تواند پله های رشد را طی کند که سرمایه انسانی اش شاداب، با طراوت، پر انرژی و توانمند داشته باشد.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر به این اولویت ها توجه شود و بعد نظارتی مجلس هم تقوتی شود، قطعا می توانیم موفق عمل کنیم.

 

رئیس جمهور درگذشت همسر آیت‌الله استادی را تسلیت گفت

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی درگذشت حاجیه خانم سادات میری همسر مکرمه آیت‌الله استادی را تسلیت گفت. در متن پیام تسلیت رئیس جمهور آمده است: حضرت آیت‌الله استادی(دامت برکاته) درگذشت همسر مکرمه، حاجیه خانم سادات میری را محضر حضرتعالی، خانواده و سایر بستگان گرامی تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند بزرگ برای آن بانوی مومنه و پرهیزکار رحمت واسعه و همنشینی با فاطمه زهرا(س)، برای بازماندگان صبر و اجر و برای شما سلامتی و بقای عمر مسالت دارم.

همسر آیت الله استادی که از  چند روز پیش در بخش آی سی یو بیمارستان به علت بیماری بستری بود، روز یکشنبه درگذشت.

مراسم تشییع امروز دوشنبه ۳۰ خرداد ساعت ۱۹ از مسجد شهید مصطفی خمینی شهر قم (خیابان بسیج نبش کوچه چهلم) به سمت گلزار شهداء، و مراسم ترحیم پس از نماز مغرب و عشاء امشب در حسینیه شهداء خیابان صفائیه برگزار می‌شود.

 

گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و ترکمنستان درباره اجلاس آتی سران کشورهای حاشیه خزر

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با «رشید مردوف»، وزیر امور خارجه ترکمنستان در مورد اجرایی کردن توافقات دوجانبه و برخی موضوعات منطقه‌ای به‌ویژه اجلاس آتی سران کشورهای حاشیه دریای خزر در عشق‌آباد، گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد. وی در این گفت‌وگو ضمن اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در تهران، این بازدید را نقطه عطفی در مناسبات دو کشور خواند که تاثیر بسزایی در توسعه روابط دوستانه میان دو همسایه دارد.

وی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت پیگیری و اجرای توافقات دوجانبه را  اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از میزبانی عشق‌آباد جهت برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر را اعلام  کرد.
رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز ضمن تشکر از تلاش‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در میزبانی از رئیس جمهور ترکمنستان در سفر اخیرش به تهران، این بازدید را سرآغاز فصل نوینی از روابط دو کشور دانست.

 وی همچنین آمادگی وزرا، روسای سازمان‌ها و بخش خصوصی ترکمنستان جهت نشست با همتایان ایرانی برای اجرایی کردن توافقات حاصله در دیدار روسای جمهور دو کشور را اعلام کرد.

رشید مردوف بار دیگر به‌صورت رسمی بر دعوت رییس جمهور کشورش از رییس جمهوری اسلامی ایران برای حضور در اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر در عشق‌آباد تاکید کرد.

 

ایده‌های نوآورانه باید در چارچوب ساختارهای اساسی و قانونی باشد

هادی طحان نظیف با حضور در خانه خلاق و نوآوری مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

در این بازدید، بابک حمیدیا مدیر خانه خلاق و نوآوری مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه توضیحاتی از فرآیند کاری و تولید ایده، گزارشی از اقدامات انجام شده در این مرکز به سخنگوی شورای نگهبان ارائه کرد.

در این بازدید که جمعی از مدیران شورای نگهبان نیز حضور داشتند، طحان نظیف طی سخنانی با بیان اینکه تاسیس این مجموعه اقدامی نوآورانه است، گفت: البته تاسیس این خانه خلاق و نوآوری، ابتدای یک راه و مسیر طولانی است و امیدواریم که خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه بتواند در آینده منشا برکاتی در حوزه تقنین باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد که برخی مقدمات باید توسط خانه خلاق و نوآوری مجلس مدنظر قرار گیرد تا به اثرگذاری که نقطه هدف این مجموعه است، دست یابد.

سخنگوی شورای نگهبان خطاب به مدیران خانه خلاق و نوآوری مجلس تاکید کرد: طبیعتا شما رقیب مراکز پژوهشی و اندیشکده‌های دیگر نیستید بلکه می‌توانید بازوی اتصال این مراکز به نهادها باشید و از ایده‌ها و نوآوری‌های آنها حمایت کرده و یا ایده‌های نوآورانه آنها را ارتقا داده و در مجلس استفاده کنید.

طحان نظیف گفت: معمولا وقتی سخن از نوآوری به میان می‌آید، تبادر اولیه آن در اذهان در حوزه اجراست زیرا قوانین ترتیبات اجرایی را مشخص کرده‌اند ولی اینکه امور چگونه انجام شوند، نیاز نوآوری دارد.

وی خاطر نشان کرد: تسلط شما به قوانین موجود باید بی‌بدیل باشد تا وقتی قصد دارید یک ایده نوآورانه به نمایندگان مجلس بدهید، آن ایده با در نظر گرفتن ساختارهای قانونی باشد.

 

مسئولان مدیون مردم هستند/ عدالت محوری از جمله هویت های اصلی انقلاب است

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری مبنی بر هویت زدایی از انقلاب گفت: انقلاب شعارهایی داشت که این شعارها نباید به فراموشی سپرده شود. یکی از شعارهای انقلاب حمایت از مستضعفان بود، امروزه متاسفانه برخی از انتخاب ها در بعضی از جایگاه ها سبب شده است که مردم در برخی از دستگاه ها به فراموشی سپرده می شوند.

 

نایب رییس کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: در انتخاب مدیران باید به گونه ای عمل شود که حداقل کسانی که روی کار می آیند، بدانند وامدار چه کسانی هستند. همه ما مدیون مردم هستیم و نمی شود اتاق مان را به روی مردم ببندیم و به آنها توجه نکنیم.

 

وی تاکید کرد: توجه به مناطق محروم و محرومیت دایی از این مناطق از جمله آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب بوده است که باید به آن توجه شود. عدالت محوری از جمله هویت های انقلاب است که نباید به فراموشی سپرده شود و به بهانه های مختلف اجازه دهیم تبعیض و ناعدالتی در جامعه باشد.

 

آصفری گفت: بحث حفظ استقلال و قطع وابستگی به بیگانگان از جمله هویت های انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد. ما نباید فکر کنیم دشمنی دشمنان با ما توهم است. همواره باید مراقب این مسایل باشیم و با چشمان باز عمل کنیم.

 

 

 

کد خبر 1187466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha