پرداخت بیش از ۱۹۱ میلیارد ریال تسهیلات مردمی سازی و هدفمند سازی یارانه ها توسط شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان

مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۹۱ میلیارد ریال تسهیلات مردمی سازی و هدفمند سازی یارانه ها توسط شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.

«امیر حسام قزلباش» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: ساز وکار دامدار کارت به این صورت است که دامداران به خصوص  دامداری های خرد و کوچک  روستایی، هر چقدر که دام داشته باشند به ازای هر  دام سبک،  330 هزار تومان برای خرید  نهاده های مورد نیاز به  آن واحد دامی اختصاص می یابد.

 

مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در  گذشته سقف دامدار کارت 50 میلیون تومان  بود ولی از زمانی که بحث هدفمندسازی یارانه ها توسط دولت  اعلام شد تسهیلات زیر ۲۰۰ میلیون تومان در قالب دامدار کارت و تسهیلات بالای ۲۰۰ میلیون تومان  در قالب تسهیلات مردمی سازی یارانه ها به  واحدهای کوچک و خرد برای خرید  نهاده های دامی پرداخت می شود.

 

قزلباش با اشاره به اینکه نرخ سود دامدار کارت،  شناور و بین 10  تا ۱۵ درصد است که  نقش مهمی در  حمایت از دامداران استان دارد، گفت: هم اکنون دامداری های کوچک خرد و روستایی برای اخذ دامدار کارت از طریق جهاد کشاورزی اقدام کنند و در سامانه سیتا ثبت نمایند.

 

وی افزود: جهاد کشاورزی کار راستی آزمایی تعداد دام دامداران را انجام می دهد و سپس به بانک کشاورزی معرفی می شوند و بانک براساس تعداد دام  و هزینه واحد برای هر دام  برآورد می کند و کارتی را صادر می کند که در واقع در این کارت  میزان اعتباری براساس ظرفیت آن واحد دامی شارژ می شود.

 

قزلباش یادآور شد: دامدار کارت صرفا در درگاه های  قابل برداشت است که  جهاد کشاورزی برای  تامین نهاده ها مشخص کرده است،  یعنی این کارتی که صادر می شود و امکان اینکه کشاورز بخواهد  پول آن را بگیرید و استفاده دیگری ندارد.

 

وی افزود:  دامدار کارت در کارت خوانهای شرکتهای حمایتی و خدماتی در شهرستانها  و واحدهای مورد تائید جهاد کشاورزی که نهاده ها را تامین می کنند قابل استفاده است و صرفا نهاده در اختیار کشاورز قرار می گیرد و امکان برداشت نقدی از این کارت در سایر درگاه ها موثر نیست.

کد خبر 1187529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha