جمهوریت به معنای مردمی بودن در همه عرصه‌ها است/شعار دولت سیزدهم «مردمی بودن» بود

خیاطیان با بیان اینکه جمهوریت به معنای مردمی بودن در همه عرصه‌ها است، گفت: تبیین این نگاه نیازمند تئوری پردازی است که بر عهده نخبگان ‌و دانشگاهیان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدصادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری امروز (دوشنبه ۳۰ خرداد) در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» با بیان اینکه جمهوریت به معنای مردمی بودن در همه عرصه‌ها است، گفت: تبیین این نگاه نیازمند تئوری پردازی است که بر عهده نخبگان ‌و دانشگاهیان قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه دولت‌های مختلف سعی کرده‌اند به مفهوم عدالت بپردازند اما به فرموده رهبر معظم انقلاب، در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی داریم که دولت سیزدهم به‌دنبال رفع آن است، گفت: آنچه مهم است که باید نهادینه شود، «مردمی بودن دولت» است که باید در همه‌ عرصه‌ها از جمله اقتصاد، آموزش، سیاست داخلی و خارجی و فرهنگ خود را نشان دهد.

 

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم «مردمی بودن» بود، گفت: رأی مردم به آیت‌الله رئیسی نیز بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب اسلامی بود.

 

همایش یک‌روزه «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» با همکاری مشترک مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دانشگاه تهران و با حضور جمعی از وزرای دولت سیزدهم، نخبگان، استادان و صاحب‌نظران دانشگاهی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حال برگزاری است. در کارگاه «حکمرانی مردمی در اقتصاد» این همایش «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص «حکمرانی مردمی در اقتصاد» سخنرانی کرد و به سؤالات دبیر و مهمانان نشست پاسخ داد. در کارگاه «تبیین گفتمان دولت» نیز وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور به سخنرانی و بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

کد خبر 1187542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha