خط قرمز شرکت توزیع نیروی برق خاموشی مشترکان خانگی است

فرهزاد به برنامه این شرکت برای خاموشی‌های فصل تابستان اشاره کرد و گفت: امسال خط قرمز وزارت نیرو خاموشی مشترکان خانگی است از همین رو تمام تلاش به کار گرفته می‌شود تا در این بخش خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «مجید فرهزاد» در نشست با خبرنگاران این استان که در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد، اظهار داشت: ۲ نوع خاموشی داریم یکی به صورت برنامه ریزی شده و دیگری بدون برنامه و به علت خرابی تاسیسات و شبکه انجام می گیرد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اولویت تامین برق برای مراکز حساس استانی و شهرستانی و مشترکان خانگی است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های مصرف بهینه در بخش صنعت و کشاورزی امید می‌رود در تابستان امسال کمترین خاموشی را داشته باشیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چنانچه بنا بر ضرورت مجبور به خاموشی شویم، برنامه به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

فرهزاد با بیان اینکه ۸۴ درصد مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان خانگی هستند، اظهار داشت: همچنین هفت دهم درصد از مشترکان در بخش صنعت و ۱٫۸ درصد مشترکان در بخش کشاورزی هستند این در حالی است که ۳۰ درصد مصرف برق استان در بخش خانگی، ۳۵ درصد در بخش کشاورزی و ۲۰ درصد در بخش صنعت است.

 

وی خاطرنشان کرد: با این وجود در سه ماهه تابستان میزان برق مصرفی در استان در هریک از بخش‌های خانگی، صنعت و کشاورزی به ترتیب ۳۶، ۱۷ و ۳۷ درصد است و ۱۰ درصد مابقی نیز مربوط به شیلات و سایر موارد است.

فرهزاد با بیان اینکه ۸۰ درصد مشترکان خانگی استان بر اساس الگوی استاندارد، برق مصرف می‌کنند، خاطرنشان کرد: استاندارد الگوی مصرف در تابستان ۳۰۰ کیلووات و در سایر فصل‌های سال ۲۰۰ کیلووات در ماه است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹٫۵ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت برق برخوردارند، افزود: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار دائم استان برق‌کشی شده است اما برای روستاهای زیر ۱۰ خانوار که هنوز از امکان برق برخوردار نشده‌اند دیزل ژنراتور و پنل خورشیدی توزیع شده است.

 

فرهزاد از توزیع ۲ هزار پنل خورشیدی در مناطق محروم و عشایری استان طی سال جاری خبر داد و گفت:  در سال ۹۹ نیز ۴۴۰ پنل و در سال گذشته ۸۸۰ پنل خورشیدی تامین و در اختیار امور عشایر قرار داده شد تا در مناطق محروم و عشایری استان توزیع شود.

 

کد خبر 1187634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha