همایش دیپلماسی فرهنگی مقدمه کنفرانس بین المللی تهران است

عاملی همایش دیپلماسی فرهنگی را مقدمه کنفرانس بین المللی فرهنگی تهران معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، داود عاملی، دبیر همایش دیپلماسی فرهنگی گفت: همایش دیپلماسی فرهنگی نشست مقدماتی برای کنفرانس بین المللی فرهنگی تهران است. امروز فرهنگ در حال تغییر و تحول است و مهمترین چالش فرهنگ، سعادت انسان است. چالش های فرهنگ از پیچیدگی های موجود در جهان است و نیازمند آن است که کشورهایی با رویکردهای فرهنگی در آینده آمادگی ارایه رویکردهای بیشتر فرهنگی در این زمینه را داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی است و اگر هر اتفاقی در انقلاب رخ دهد با بن مایه فرهنگ است. فرهنگ زیرساخت تمام تحولات در جهان است و تلاش ما این است جمهوری اسلامی را با نگاهی فرهنگی در نگاه دنیا تبیین کنیم.

 

وی گفت: شایسته ترین تریبون امروز فرهنگ است و فرهنگ در همه جا از پیشینه بالایی برخوردار است و امروز با استفاده از این پیشینه فرهنگی قوی است که ایران اسلامی در دنیا حرف های زیادی دارد.

 

دبیر کل مجمع صلح جهانی تصریح کرد: تلاش می کنیم با این دیپلماسی راه را برای دیپلماسی فرهنگی در دنیا باز کنیم و در این زمینه از صاحبان اندیشه و پژوهش کمک می خواهیم تا به دبیرخانه دیپلماسی فرهنگی بپیوندند و با ایجاد یک محیط اثربخش دیپلماسی فرهنگی در کشور بهترین ارتباطات جهانی در حوزه دیپلماسی فرهنگی را رقم بزنیم.

 

 

کد خبر 1187661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha