اصحاب رسانه کمک‌ حال مدیریت شهری و شورای شهر هستند

حاجی بگلو گفت: اصحاب رسانه، کمک‌ حال مدیریت شهری و شورای شهر هستند و این عزیزان باید نقطه نظرات هر عضو شورای شهر را همانگونه که بیان شده، منعکس و از اعمال تحلیل‌ های خود به عنوان سخن اعضای شورای شهر، پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «موسی‌ الرضا حاجی‌ بگلو» در نطق پیش از دستور چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر گفت: یاد و خاطره «شهید مصطفی چمران» را گرامی می‌داریم؛ انسان وارسته‌ای که می‌فرماید: «آن شخصی که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، بی‌تقواست»، حتی اگر تعهد نداشته باشد، امیدواریم این گفتمان، به عنوان منشاء مدیریتی در حوزه مدیریت شهری مشهدالرضا(ع) همیشه مدنظر قرار گیرد و افرادی که توانایی مدیریت و یا تخصص ندارند، حتی با وجود تعهد، از پذیرش مسئولیت، اجتناب کنند.

 

سخنگوی شورای شهر مشهد افزود:از روزهای نخست فعالیت شورای ششم، گفتمانی در حوزه اعتبارات و بودجه به بهترین شکل در سطح ملی شکل گرفت؛ گفتمانی که خدمات در مشهدالرضا(ع) را «ملی» می‌داند و بودجه مدیریت شهری را «محلی»، چنین اعتبارات و بودجه‌ای، کفاف مدیریت شهر را نمی‌دهد و باید بودجه‌ای ملی برای آن درنظر بگیریم.

 

وی ادامه داد: با پیگیری‌های خانم «رحمانی»، نماینده مردم مشهد در مجلس، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های شهری مشه  اختصاص یافته که بارها تاکید کرده‌ایم که معاونت برنامه‌ریزی و شهرداری هرچه سریعتر، برای تحقق این ردیف اعتباری اقدام نماید و معطل نشود؛ اگر نتوانیم از این سرفصل بهره‌مند شویم، این عدم توفیق نشان از ضعف مدیریت شهری خواهد بود.

 

حاجی بگلو گفت: بارها تاکید کرده‌ام که شورای ششم، شورای مردم است و نه شورای شهرداری؛ "تذکر" حق اعضای شورای اسلامی شهر بوده و براساس نگاه و نظر شخصی تذکراتی را مطرح کرده‌ام که در آینده هم ممکن است تکرار شود چرا که موضوعی طبیعی می‌دانیم، وظیفه ما نظارت بر عملکرد شهرداری است و لذا برخی افراد نباید از تذکرات به مدیریت شهری و مدیران شهری، ناراحت شوند و گلایه داشته باشند.

 

سخنگوی شورای شهر مشهد اظهارداشت: بر اساس رسالتی که داریم و وعده‌هایی که به مردم داده‌ایم، باید وظیفه نظارتی خود را به بهترین شکل انجام دهیم و تذکرات و غیره، شکل طبیعی دارد و موضع‌گیری خاصی نبوده است، در کنار نقد و تذکر، قدردان عملکرد مدیریت شهری در بحث ساماندهی اراضی ارتش هستیم و این دستاوردها را کتمان نمی‌کنیم.

 

وی افزود: محور بعدی صحبت‌های خود را به موضوع «مطالبه‌گری» اختصاص می‌دهم؛ اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی باید بدانند که مطالبه‌گری حق آنهاست و هیچ ایرادی هم به آن وارد نیست ولی باید مراقب بود که از مطالبه‌گیری فاصله نگیریم.

 

حاجی بگلو گفت:اصحاب رسانه، کمک‌حال مدیریت شهری و شورای شهر هستند و این عزیزان باید نقطه نظرات هر عضو شورای شهر را، همانگونه که بیان شده، منعکس نمایند و از اعمال تحلیل‌های خود به عنوان سخن اعضای شورای شهر، پرهیز کنند.

کد خبر 1187664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha