ترویج فرهنگ وقف و گسترش موقوفات نیازمند مشاركت وسیع اجتماعی افراد است

حجت الاسلام جاسمی،گفت:ترویج فرهنگ وقف و گسترش موقوفات كه نیازمند مشاركت وسیع اجتماعی افراد است بر بستر«آگاهی» شكل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام جواد جاسمی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به سنت حسنه وقف، گفت :وقف، در همه‌ی ادیان الهی و حتّی آیین‌های شبه‌دینی و تمد‌ّن‌های بشری به اشكال و صور مختلف و منطبق بر آیین و سنن و فرهنگ هر جامعه، وجود داشته و دارد.

 

رئیس اداره‌ اوقاف و امور خیریه ناحيه یک شهرستان کرمانشاه، افزود: وقف یك سنّت حسنه و یكی ازافتخارات فرهنگ غنی اسلام و یكی از اهرم‌های مؤثّر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نارسایی‌ها و نیازمندی‌های جامعه در ابعاد مختلف محسوب می‌شود، بنابراین ضرورت دارد برای ترویج این عمل پسندیده و ارزشمند در جامعه برنامه‌ریزی و تلاش‌های گسترده‌ای صورت گیرد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: گسترش فعاّلیت‌های اطّلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در عرصه‌ی وقف، از ضروری‌ترین اموری است كه باید مدّنظر متولّیان امر قرار گیرد.

 

 

حجت الاسلام جاسمی، تصریح کرد: با توجه به ترویج فرهنگ وقف در دهه کرامت یک واحد آپارتمان مسکونی واقع در فرهنگیان فاز ۲ کرمانشاه به صورت ششدانگ توسط  احترام رنجبر با نیت کمک هزینه آسایشگاه سالمندان وکمک هزینه تحصیلی ایتام  به متراژ ۱۲۰ متر و با ارزش تقریبی پانزده میلیارد ریال وقف شده است.

 

 

 

رئیس اداره‌ اوقاف و امور خیریه ناحيه یک شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد:ترویج فرهنگ وقف نیازمند توجه به مسائل زیادی است و یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در این مسیر مدّنظر متولّیان امر قرار گیرد، جهت‌دادن نیّت واقفان در مسیر نیازهای واقعی جامعه‌ی امروز است که باید اطلاع رسانی شود.

 

 

کد خبر 1187674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha