سلامت زیربنای توسعه و پیشرفت جامعه است

ایمانی گفت: سلامت زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعه ای است و بدون نیروی انسانی سالم نمی توان از جامعه انتظار داشت به اهداف توسعه ای برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمدعلی ایمانی» امروز (30 خرداد) در کارگروه سلامت ، رفاه و توسعه اجتماعی شهرستان سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف اظهار کرد: سلامت زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعه ای است و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و بدون نیروی انسانی سالم نمی توان از جامعه انتظار داشت به اهداف توسعه ای برسد.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، شاخصه های سلامت  از جمله امید به زندگی ارتقاء یافته است، افزود: امید به زندگی به عنوان یکی از شاخص های سلامت محور، اثر چشم گیری بر رفاه و توسعه اجتماعی دارد لذا این مهم باید مدنظر مسئولان متولی امر سلامت باشد.

 

ایمانی با اشاره به ابعاد جدید سلامت افزود: سلامت اجتماعی از اساسی ترین معیارهای رفاه اجتماعی هر جامعه است که دارای ابعاد مختلف روحی، روانی و جسمی است و عوامل متعددی بر آن تاثیرگذار است.

 

ایمانی در ادامه با بیان اینکه پیشگیری مهم ترین اصل در تحقق نظام سلامت است، یاد آور شد: پیشگیری بازدارنده و پیشگیری کنترل کننده باید مورد توجه همگان باشد.

 

وی با بیان این نکته که اغلب مدل های اجتماعی مطلوب، از سوی شهرستان های کوچکی مانند شهرستان خوسف، ارائه و می تواند در سطح کشور عمومیت داده و اجرا شود، خواستار ارائه پیشنهادات حاضرین در جلسه در رابطه ارتقای سلامت در سطح شهرستان شد.

 

گفتنی است صیانت از جوانی جمعیت، مدیریت سگ های بلاصاحب و ولگرد دستور کار جلسه کارگروه سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی شهرستان خوسف بود.

 

 

کد خبر 1187718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha