جشنواره فرهنگی ساحل در اسالم برگزار شد

جشنواره فرهنگی ساحل با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آیینی در منطقه گردشگری آلالان بخش اسالم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، جشنواره فرهنگی ساحل به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تالش و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر اسالم و گروه توسعه گردشگری ۲۰۲۰ در ساحل زیبای گردشگری آلالان این بخش برگزار شد.

 

اجرای موسیقی محلی، بازی‌های بومی و محلی، ساخت مجسمه‌های شنی، پرواز بادبادک‌ها، برپایی نمایشگاه عکس طبیعت تالش، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات، کاشت ۱۰ اصله درخت بومی، پیاده‌روی خانوادگی ساحلی و افتتاح پروژه ساحل آلالان از بخش‌های این جشنواره در ساحل آلالان بود.

 

«کیا عاشوری» در این جشنواره اظهارکرد: آیین‌های محلی و سنتی، بخشی از فرهنگ اصیل مردم است و تالشی‌ها با پیشینه فرهنگی اصیل و با افتخار همواره در پاسداشت ارزش‌های محلی و ملی پیشگام هستند.

 

فرماندار تالش افزود: دریای زیبا و بیکران کوه‌های سربه فلک کشیده و سرسبزی خیره کننده بخش اسالم به تنهایی جلوه‌گاه یک گیلان کوچک است  که هر ببینده را متحیر خود می‌کند‌.

 

عاشوری با بیان‌اینکه آداب و سنن، خاکریزهای فرهنگی ما هستند که می‌تواند در مقابل با جهانی‌سازی فرهنگ مقابله کند، گفت: متاسفانه امروز استکبار جهانی در صدد این است که فرهنگ محلی جوامع را در فرهنگ ملی و فرهنگ ملی را در فرهنگ بین‌المللی ادغام کند، این یعنی از بین بردن فرهنگ‌ها  و جهانی‌سازی فرهنگ‌ها، برگزاری اینگونه جشنواره‌ها یعنی اینکه ما داشته‌های فرهنگی خودمان را دوست داریم.

کد خبر 1187739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha