کاروان نمادین امام حسین(ع) در شهر زنجان به حرکت در می‌آید

به گفته کریمی، برای نخستین بار در دم محرم امسال، کاروان امام حسین(ع) توسط تکیه حسینی ارمغانخانه از میدان استقلال تا میدان انقلاب با تعزیه خوانی و ذکر مصیبت به حرکت در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان امروز در جلسه هم اندیشی و بررسی حرکت نمادین کاروان امام حسین(ع) اظهار کرد: کاروان نمادین امام حسین موجب ایجاد شور حسینی در شهر زنجان حواهد بود.

 


مهدی کریمی با اشاره به اینکه یکشنبه 9 مرداد مصادف با دوم محرم این کاروان به حرکت درخواهد آمد، گفت: فضاسازی مسیر و تعبیه مکانی برای گردهمایی مردم در مسیر حرکت این کاروان و استفاده از تعزیه ها لازم است. در پایان مراسم نیز نماز جماعت ظهر و عصر در امامزاده سید ابراهیم اقامه شود.

 


به گفته وی، با توجه به فضای مجازی و تلاش دشمنان برای ضربه زدن به اسلام از طریق نشر خرافات در عزاداری های امام حسین(ع) عباراتی که در تعزیه ها و ذکر مصیبت کربلا استفاده می شود مورد توجه باشد.


 
رئیس هیات امنای تکیه حسینیه ارمغانخانه در خصوص حرکت نمادین کاروان امام حسین اظهار کرد: این طرح از سنوات گذشته مطرح بود و در تلاش هستیم امسال در دوم محرم این کاروان از میدان استقلال تا میدان انقلاب به حرکت درآید. 

 


رستمی با اشاره به اینکه کاروان نمادین امام حسین(ع) با حضور تعزیه خوانان به همراه اسب و شتر به حرکت درخواهد آمد، تصریح کرد: تعزیه خوانی در مسیر  حرکت کاروان را در خیابان فردوسی، مسجد جامع و میدان انقلاب خواهیم داشت.

 


وی با اشاره به اینکه در صورت تصویب این طرح نیازمند برخی امکاناتی همچون صوت محل، نصب بنر و پوشش خبری توسط رسانه ها هستیم، افزود: این کاروان حسینی علاوه بر عزاداری بستری برای معرفی تعزیه تکیه ارمغانخانه که در سال 1389 در فهرست میراث معنوی به ثبت رسیده است، خواهد بود.

 


به گفته رئیس هیات امنای تکیه ارمغانخانه، نسخی که در تعزیه این تکیه استفاده می شود، معتبر است و کتابی از این نسخ در دست چاپ داریم.

کد خبر 1187928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha