حضور زنان در عرصه سیاسی بسیار تاثیر گذار است

گیل‌چالانی با بیان اینکه حضور زنان در عرصه سیاسی نیز بسیار تاثیر گذار است گفت: زنان در حوزه اقتصادی همت مضاعفی دارند و باید از این پتانسیل ها بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، «غلامرضا گیل‌چالانی» صبح امروز(سه‌شنبه، 31خرداد) در جلسه کارگروه زنان و خانواده با اشاره با اینکه حقوق زن و مرد یکی است اظهار کرد: هر جا از بانوان در مناصب مدیریتی استفاده شده با عملکرد قابل دفاع رزومه خوبی را ارائه کرده‌اند و چه بسا مدیران بانوی شهرستان نیز با عملکرد خود کارنامه قابل قبولی را داشته‌اند.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه نیمی ازجمعیت کشور را بانوان تشکیل داده و در سرنوشت کشور هم تاثیر گذار هستند و نقش بسزایی را ایفا می‌کنند افزود: مقام زن در نظام جمهوری اسلامی بسیار بالاست و این نشان دهنده حضور زنان در مناصب مدیریتی است و خود را اثبات کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه روز میلاد حضرت فاطمه(س) را روز زن نامگذاری کرده‌اند و این امر مهم نشان از جایگاه والای مقام زن است گفت: جامعه پویا و فرزندان مستعد در گرو داشتن زنان سالم است.

 

گیل‌چالانی با اشاره به انیکه یکی از وظایف زنان تربیت فرزندان بوده و این نقش تربیتی زنان در جامعه تاثیر گذار است تصریح کرد: دشمنان در رسانه های مختلف در راستای هدف قراردادن عفت زن  و نیز  نقش مادر و زیر سوال بردن قداست و لکه دار‌کردن مادر در برنامه های متنوع اقدامات فراوانی انجام می‌دهند.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه مادران و زنان در دفاع از کیان ایران اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با تربیت درست فرزندان نقش بسزایی داشتند خاطرنشان کرد: همین مادران جوانان خود را برای استواری پرچم جمهوری اسلامی و دفاع از ایران اسلامی روانه جنگ کردند.

 

وی اظهار کرد: نقش زنان از صدر اسلام نیز نقش بسیار والا و بنیادی بوده و در واقعه کربلا نقش زینب کبری(س) کاملا مشهود بوده است.

 

گیل‌چالانی افزود: نقش زنان ایران از انقلاب مشروطه، جنبش تنباکو در انقلاب اسلامی و عرصه های سیاسی و ورزشی و اقتصادی پر رنگ بوده و در ورزش نیز علیرغم همه محدودیت ها رتبه های برتر را کسب کرده‌اند.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه حضور زنان در عرصه سیاسی نیز بسیار تاثیر گذار است گفت: زنان در حوزه اقتصادی همت مضاعفی دارند و باید از این پتانسیل ها بهره گرفت .

 

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های مناسب حضور زنان را باید در عرصه‌های مختلف بیشتر کرد و در زمینه تفریح زنان اقداماتی برای تسهیل در امر ورزش صورت گیرد.

 

گیل‌چالانی خاطرنشان کرد: تشکیل شورای اندیشه ورزی و مجمع شاهد و ایثارگران و توانمند سازی بانوان در حوزه بانوان از ضروریات است و تامین برنامه منظم ورزش بانوان کارمند در دستور کار قرارگیرد.

 

کد خبر 1187944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha