گفتمان فرهنگی دولت مبتنی بر همگرایی دستگاه های فرهنگی است/ ۷۰ درصد بودجه انجمن سینمای جوان در شهرستان ها هزینه می شود

خزاعی با بیان اینکه ۷۰ درصد بودجه و اعتبارات انجمن سینمای جوانان در شهرستان ها هزینه می شود، گفت: ما و هنرمندان سینما در قبال هر پلان و هر نمایی که در قالب فیلم و سینما به مردم ارائه می شود مسئول هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور، ظهر امروز(۳۱ خرداد) در جمع هنرمندان سینمایی، مدیران عامل شرکت های فیلم سازی و اصحاب فرهنگ و هنر، اظهار کرد: استان ایلام سرزمین مطهر و محل تردد زوار اربعین حسینی است.

 

« محمد خزاعی» ابراز کرد: مبنای سفرهای استانی سازمان سینمایی بر این بوده است که حرف ها و درد دل های فعالان سینما در سطح استان ها شنیده شود و مسئولین پای کار بیایند و زیرساخت های سینمایی در استان ها بررسی شود و با فیلمسازان شهرستان ها و استان ها به گفت و گو بنشینیم.

 

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم همه سینمای ایران، تهران نیست، ابراز کرد: اگر قرار باشد که همه امکانات و ظرفیت های سینما در تهران متمرکز شود، به طور قطعا این سینما، نمی تواند در آینده موفق شود، همین بن بستی که امروز در سوژه و موضوع و تکرار قصه ها  و تکرار افراد به بن بست رسیده است، نتیجه همین تمرکز در تهران بوده است.

 

رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور یادآور شد:اگر می خواهیم ما این سینما و فضای فرهنگی را از بن بست خارج کنیم، باید توجه جدی به فیلم سازان و سلایق و تفکرات جدید توجه داشته باشیم و این مبنای جدیدی در سازمان سینمایی کشور است.

 

خزاعی با اشاره به اینکه بر همین اساس دولت به ما ماموریت داده است که در دولت جدید که دولت انقلابی و  مردمی است، فعالیت های جهادی در جامعه هدف خود آغاز کنیم، گفت: بر این اساس  از نزدیک در سفرهای استانی مشکلات استان ها را بررسی می کنیم و برنامه ریزی صحیحی برای حوزه سینما در استان ها انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این سفرها، سفرهای نمایشی نیست، افزود: در این سفرها تلاش می شود که مدیران حوزه سینمایی با مسائل فعالان سینما و حوزه فرهنگی درگیر شوند و همکاران بنده خودشان دغدغه انقلاب و مدیریت فرهنگی در سطح جامعه دارند.

 

رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور  تصریح کرد:ما وظیفه خود می دانیم که به مسائل اساسی حوزه سینما بپردازیم، در مرحله اول ۱۰ استان کم برخوردار بر اساس رتبه بندی و شرایط زیرساخت ها شناسایی شده است که در سفرهای استانی به مسائل و مشکلات این استان ها پرداخته می شود.

 

خزاعی یادآور شد: امروز گفتمان فرهنگی دولت مبتنی بر همگرایی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی است، در گفتمان انقلاب فقط موضوع، موضوع انقلاب نیست بلکه بر اساس اندیشه انقلاب به حوزه های مختلف پرداخته می شود، همگرایی در استان ایلام هم در بین دستگاه های اجرایی وجود دارد و این امر بسیار ارزشمند است.

 

وی با تاکید بر اینکه استان ایلام باید به درستی به کشور معرفی شود، گفت:  روایت صحیح قصه ها واقعیت های  استان و کشور به طور قطع هنرمندان هستند و هنرمندان نقش اساسی در جهاد تبیین دارند و  قسمت اصلی روایت گری، هنر است و قسمت تاثیرگذار فرهنگ هم سینما و فیلم است و در این راستا نیز وظیفه سنگینی بر عهده هنرمندان عرصه سینما است.

 

رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور ابراز کرد: سینما و فیلم بهترین ابزار برای روایت ظرفیت ها، توانمندی ها، چهره ایثار و مقاومت استان، فضای گردشگری و فرهنگ استان ایلام است و بایستی به جذابیت های فرهنگی و هنری در استان ها به روایت فیلم و سینما توجه ویژه ای شود.

 

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی روایت گری صحیح می خواهد، افزود: سینما و روایت گری در فیلم از آسیب های اجتماعی باید به گونه ای باشد که به حل مشکل آسیب اجتماعی بیانجامد و نه اینکه یک آسیب  اجتماعی بهانه ای برای کسب سکو و رسیدن به خواسته ها باشد.

 

خزاعی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که هر کسی مردم را نا امید از انقلاب کند، چه بداند و چه نداند، با دشمن شریک شده است، بر این  اساس مسئولیت سنگینی بر عهده سینماگران است، هنرمندانی که خواسته و یا ناخواسته از کشور سیاه نمایی می کنند، در خارج از کشور صرفا برای  به دست آوردن جوایز خارجی و ایجاد فضایی برای خود، تلاش می کنند، امروز  اینها دشمن ملت محسوب می شوند.

 

وی بیان کرد: ما در قبال هر پلان و هر نمایی که در قالب فیلم و سینما به مردم ارائه می دهیم، مسئول هستیم، ما هنرمندیم، هنرمند یعنی اینکه نوع نگاه و بینش او با آدم های دیگر متفاوت است و هنرمند موفق کسی است که نسبت به جامعه خود متعهد باشد.

 

رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور یادآور شد: دولت در گفتمان  جدید که گفتمان انقلاب است با هیچ کس در هیچ عرصه ای تعارف ندارد، باید گفتمان جدیدی شکل بگیرد  و در تربیت نیروی انسانی و دغدغه های فرهنگی و آنهایی که دغدغه نظام  و مردم را دارند، در حمایت و در تولید، مورد توجه قرار گیرند.

 

خزاعی با اشاره به اینکه هنرمندان باید به ترزیق امید در جامعه تلاش کنند، افزود: اگر امید در سطح جامعه افزایش یابد بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد، هنرمندان در برابر دغدغه های مردم و امید مردم مسئول هستند.

 

وی با بیان اینکه در بازدید هایی که از سینما فرهنگ و برج هنر ایلام انجام شد مصمم هستیم که تصمیمات خوبی با همکاری مجموعه استان در راستای تکمیل این طرح ها اتخاذ شود، مجموعه سینما فرهنگ با سه سالن مدرن می تواند یک فضای خوب در راستای حضور مردم در سینما ایجاد کند.

 رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور با اشاره به اینکه دغدغه ما توسعه فعالیت های سینمایی در شهرستان ها است، ابراز کرد: ۷۰ درصد بودجه و اعتبارات انجمن سینمای جوانان در شهرستان ها هزینه می شود و ۴۰ درصد اعتبار مرکز گسترش سینماهای کشور به شهرستان ها اختصاص دارد.

 

خزاعی با تاکید بر  تلاش سینماگران استان برای تولید فیلم با موضوعات مرتبط با استان، ابراز کرد: ساخت فیلم مستند در حوزه های مختلف مورد حمایت قرار می گیرد و اگر در حوره فیلم سینمایی نیز این رغبت در استان وجود داشته باشد با حمایت مجموعه استان، سازمان سینمایی ۵۰ درصد هزینه های ساخت فیلم سینمایی را تقبل می کند.

 

وی با بیان اینکه تمام دفاتر انجمن سینمای جوانان در سطح استان ها تا پایان سال جاری تجهیز می شوند، خاطرنشان کرد: ما و همه هنرمندان به ازای هر شهیدی که برای دفاع از  کشور در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب اسلامی شده است، مسئول هستیم.

 

 

کد خبر 1188003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha