جشنواره مد و لباس فجر پیش از این کارآمد نبود/  نمره پایین جشنواره در دستیابی به بازار

مجید امامی با اشاره به اینکه جشنواره مد و لباس فجر در سال های گذشته کاربردی و کارآمد نبود، گفت: نمره ما در دستیابی به بازار و ارتباط با تولیدکنندگان پوشاک خوب نبود.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر صبح امروز سه شنبه 31 خرداد با حضور مجید امامی دبیر کارگروه، ساماندهی مد و لباس، سپیده یاقوتی، دبیر یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر و  مرضیه اله دادی دبیر اجرایی این رویداد  در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

 در این نشست «مجید امامی» دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس  با اشاره به آسیب های جشنواره مد و لباس فجر  در ادوار گذشته گفت: یکی از اهداف جدی ما این است که جشنواره باید حداکثری و کاربردی و کارآمدی بشود، نمره ما در دستیابی با بازار و ارتباط با بازار پوشاک و تولیدکنندگان پوشاک خوب نبود جشنواره محفلی هنری که عده ای در آن دور هم جمع می شدند مورد نظر وزارت فرهنگ و شورای فرهنگ عمومی نبود؛ یکی دیگر از اهداف ما  حمایت های ماندگار از طراحان و عرصه مد و لباس وظیفه است ولی متاسفانه این حمایت ها سلیقه ای بوده است.

 

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس  با اشاره به اینکه جشنواره مد و لباس فجر جشنواره در عرصه ملی و فرا ملی الهام بخش نبوده است، اظهار کرد:  برای الهام بخش بودن جشنواره چه  اقدامی باید انجام دهیم؟  معتقدیم برای اینکه جشنواره بتواند در عرصه ملی و فرا ملی حرفی برای گفتن داشته باشد باید رویداد و پدیده حوزه مد و لباس در غرب آسیا باشد و  عل رغم یک سری محدودیت های فرهنگی باید از همه ابزارهای فشن و مد استفاده کنیم، ظرفیت ما در این حوزه قابل توجه است.

 

وی خاطر نشان کرد: در دسترس پذیر بودن لباس ساده و ارزان برای شهروندان چه شد؟ این انتظار بزرگی است که از جشنواره بر نمی آید، آیا ما لباس را در دسترس پذیرتر کرده ایم؟ بخش نمایشگاهی جشنواره باید گسترده‌تر باشد و نمایش طاووس زرین را از ۱۸ تا ۲۴ تیر در نگارخانه هفتا در برج میلاد خواهیم داشت تا آراء مردمی را داشته باشیم.

مجید امامی از برپایی نمایشگاه تخصصی مد و لباس ایران تحت عنوان «ایران ویژند» از ۲ تا ۵ مردادماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و گفت: از این پس، طراحی و مد و لباس دارای نمایشگاه تخصصی در تقویم نمایشگاه های کشور می‌شود. این نمایشگاه در دو بخش ملی و استانی به صورت رقابتی برگزار می‌شود. بخش بین‌الملل نیز غیررقابتی خواهد بود و خواستار آن هستیم تا در حوزه غرب آسیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس  با بیان اینکه نمایشگاه ایران ویژند جشن لباس ایران یرای تولید پوشاک بر اساس سلیقه نسل جوان است، گفت: در همین راستا به دنبال دریافت تسهیلات از یکی از بانک‌ها هستیم تا در قالب حواله امکان خرید از ایران ویژند را برای عموم جامعه ایجاد کند. قصد داریم تا کارت اعتباری مد و لباس ایرانی داشته باشیم. البته امکان خرید و فروش در نمایشگاه تخصصی امکان ندارد و به دنبال این هستیم که حواله‌ای به شرکت کنندگان بدهیم.

 

امامی در پاسخ سئوال خبرگزاری شبستان درباره زمان برگزاری جشنواره همزمان با دیگر رویدادهای هنری فجر گفت: تصمیم ما بر این است که دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر اواخر بهمن سال جاری و یا اسفندماه  برگزار شود.

 در پایان این نشست سکه های زرین  طراحی شده برای یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر  رونمایی شد.

کد خبر 1188028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha