شهید چمران، استادی در تراز انقلاب/دانشجو باید امیدوار و در صحنه عمل حاضر باشد

دکتر اکبری فرد با بیان اینکه شهید چمران در هر کجا اعم از عرصه های علمی و صحنه های مبارزاتی نقش اول را داشت؛ گفت: استاد در تراز انقلاب، نقش استادی خود را نخست باید برای دانشجویان ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حسین اکبری فرد، سه شنبه(۳۱ خرداد) در آیین بزرگداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید که با حضور جمعی از مسئولین و دانشگاهیان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر برگزار شد؛ گفت: شهید چمران، استادی در تراز انقلاب و الگویی که در همه میدان ها در تراز بود.

 

سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه شهید چمران در هر کجا اعم از عرصه های علمی و صحنه های مبارزاتی نقش اول را داشت؛ اظهار کرد: او هر کجا که مردم حضور داشتند نیز نقش داشت و مایه افتخار اساتید بسیجی است.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان که از سال ۱۳۵۳ اولین دانشجویان خود را در رشته های علوم پایه و مهندسی و معدن به کار گرفت؛ امروز به دانشگاهی جامع و برتر در سطح کشور تبدیل شده است؛ افزود: این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه جنوب شرق کشور در کنار رسالت آموزشی و پژوهشی، نگاه به مسائل جامعه را نیز در دستور کار دارد.

 

اکبری فرد با اعلام آمادگی بر این موضوع که ظرفیت این دانشگاه تقدیم عرصه های مورد نیاز جامعه اعم از صنعتی، فرهنگی، اجتماعی و.. بشود؛ فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بسیج اساتید را بازخوانی و آن را جزو ویژگی های استاد در تراز انقلاب دانست.

 

وی با تأکید بر اینکه استاد در تراز انقلاب، نقش استادی خود را نخست باید برای دانشجویان ایفا کند؛ دانشجویانی که امیدوار و در عرصه عمل و خدمت حضور داشته باشند؛ تصریح کرد: در خصوص شعار سال نیز اگر تولیدات دانش بنیان تجاری نشود و در کنار آن خط تولید و اشتغال راه نیفتد، مانند پایان نامه هایی است که خاک می خورد.

 

سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: دانشجویان کرمانی در صنعت مس و فولاد کارهای بزرگی انجام دادند.

 

کد خبر 1188066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha