فرآیند رسیدگی به پرونده های دادگستری کاهش یافت / دادرسی الکترونیکی در دستور کار قوه قضائیه است

حجت الاسلام کثیرلو گفت: کاهش فرآیند رسیدگی به پرونده های وارده به دادگستری از مهمترین اولویت های این نهاد هست که طبق آمار این روند در استان اردبیل به ۴۴ روز کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «حسین کثیرلو» امروز (31 خردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: بیش از 430 هزار پرونده در سال 1400 وارد واحدهای مختلف دادگستری شده که از این تعداد 120 هزار پرونده مربوط به شورای حل اختلاف و 310 هزار پرونده نیز سایر واحدهای حقوقی، کیفری، انقلاب، احکام مدنی و غیر بوده است.

 

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: کاهش فرآیند رسیدگی به پرونده های وارده به دادگستری از مهمترین اولویت های این نهاد هست که طبق آمار این روند در استان اردبیل به 44 روز کاهش یافته است.

 

وی اعلام داشت: خوشبختانه طبق آمار 37 درصد پرونده های وارد شده به شورای حل اختلاف با مصالحه ختم شده است که جا دارد از هیئت های مصالحه مستقر در شورای حل اختلاف تقدیر و تشکر کنم.

 

حجت الاسلام کثیرلو ادامه داد: شورای حفظ و صیانت از حقوق بین المال نیز طی سال گذشته برنامه ریزی خوبی در جهت صیانت از منابع طبیعی استان گام های موثر برداشت و با هماهنگی ثبت اسناد توانستیم 956 هزار هکتار یعنی 55 درصد از مساحت کل استان را که زمین های منابع طبیعی را تشکیل می داد در سامانه کاداست جاگذاری و سند تک برگ برای آنها صادر کنیم تا از تعرض افراد به زمین های منابع طبیعی استان جلوگیری شود.

 

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تاکید کرد: البته 750 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان نیز برای دریافت سند تک برگ جزو برنامه های ثبت اسناد هست که بزودی امیدواریم این برنامه نیز عملیاتی شود و شاهد صدور سند تک برگ برای زمین های کشاورزی باشیم.

 

این مقام مسئول افزود: البته 3 هزار هکتار از اراضی ملی نیز مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته بود که با اقدامات قضایی 1500 متهم در این خصوص دستگیر شده اند و 1275 پرونده نیز برای آن تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام کثیرلو با اشاره به اینکه روند دادرسی پرونده ها به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و این مسئله جزو اولویت برنامه های قوه قضائیه است، عنوان کرد: در حوزه حمایت از تولید و کارفرمایان نیز اقدامات های خیلی خوبی صورت گرفته و طبق بررسی های ستاد پیگیری های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل استان 40 واحد تولیدی راکد وجود دارد که از این تعداد 15 واحد در سال گذشته به چرخه تولید برگشته اند.

کد خبر 1188084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha