مطالبات مردم از رییس جمهوری/ از توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) تا رفع موانع تولید

توسعه و ارتقای بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، تسریع در انتقال آب شُرب سرانی، تسریع در تکمیل پروژه فاضلاب شهری و رفع موانع تولید از جمله مهم ترین مطالبات مردمی در سفر رییس جمهوری به خراسان شمالی است.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی_شیروان؛ با افتتاح بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان و انتقال بسیاری از بخش ها به این مکان، چند سالی است که خبر از تعطیلی تنها بیمارستان قدیمی شهر و تبدیل آن به درمانگاه است و مردم شهر نگران و دغدغه مند، خواستار توسعه و ارتقای آن در سفر رییس جمهوری هستند. از جمله مزیت های اصلی بیمارستان امام خمینی(ره) قرار گرفتن در شهر و سهولت و دسترسی آسان مراجعان در هر زمان از شبانه روز است و از سویی وجود دو بیمارستان نیاز مبرم مردم دومین شهر خراسان شمالی است زیرا که به بیماران دو شهر شیروان و فاروج خدمات خوبی ارائه می دهد، همچنین از شلوغی و بارترافیکی بیمارستان می کاهد.

 

اکنون این بیمارستان دارای بخش های اطفال، نوزادان، زایشگاه، زنان، دیالیز و (ان آی سی یو) است که می طلبد مسئولان نگاه ویژه تری جهت خرید تجهیزات و امکانات و ارتقاء و توسعه آن برای خدمات رسانی مطلوب به بیماران و شهروندان داشته باشند.

 

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان گفت: نوسازی این بیمارستان در حال انجام است و به جایگاه خوبی خواهد رسید و برای رفع کمبود پزشک عمومی، دو پزشک نوبت شب اضافه شده است.

 

«امین خردمند» از خرید دستگاه (سی تی اسکن) برای این بیمارستان خبر داد و اظهارکرد: پانسیون همکاران پزشک در حال انجام است و به زودی بخش های دیگر فعال خواهد شد.

 

مستقل شدن دانشکده پرستاری شیروان

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: با توجه به در پیش بودن سفر رییس جمهوری به استان، پیگیر استقلال دانشکده پرستاری شیروان و ردیف بودجه مستقل برای آن هستیم.

 

دکتر «محمدرضا حیدری» افزود: اینک این دانشکده ۱۶۶ دانشجو، ۳۵ استاد و پنج عضو هیات علمی دارد که انتظار می رود این طرح حمایت شود تا مکان مناسب و در خور شانی برای دانشجویان ساخته شود.

 

وی اظهارکرد: اگر این دانشکده از لحاظ مالی اعتباری مستقل شود مجوز جذب نیرو انسانی داده می شود و بعدها می توان رشته های بسیاری برای آن گرفت.

 

حیدری با بیان اینکه این مکان ابتدا به عنوان مجتمع آموزش عالی سلامت اقدام به جذب دانشجویان رشته فوریت های پزشکی و پرستاری کرد و کمتر از یکسال به دانشکده پرستاری تبدیل شد، افزود: حال انتظار می رود حمایت شود تا اعتبار مناسبی برای آن جذب شود.

 

تردد بیماران به شهرهای مجاور به دلیل عدم دستگاه (ام آر آی)

با وجود فراهم کردن زیرساخت های لازم، این شهرستان همچنان از داشتن دستگاه (آم آر آی) محروم است و این خود باعث شده بسیاری از بیماران برای انجام درمان به شهرهای همجوار مراجعه کنند که علاوه بر تردد و سختی های آن هزینه های گزافی را بر دوش آنان گذاشته است.

 

با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر جاده آسیایی و تردد سالانه بسیاری از زائران از این مسیر، خرید این دستگاه از نیازها و اولویت های اساسی بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی است که در اینصورت بیماران علاوه بر کاهش مخارج درمان در شهرهای مجاور شاهد سهولت تردد و درمان در شهر خود هستند.

 

تسریع در انتقال آب شُرب سرانی

طرح انتقال آب شرب سرانی نیاز به اعتبارات بالایی دارد که چندین سال است توسط نمایندگان و مسئولان استانی و شهرستانی مطرح شده ولی به دلیل نبود اعتبارات اقدامی برای آن صورت نگرفته است. در اجرای پروژه آب سرانی باید سرعت بیشتری بخشیده شود و وزارت نیرو نیز مکاتبات لازم برای اختصاص بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر را نیز انجام داده است.

 

با توجه به سفر «آیت الله رئیسی» به خراسان شمالی موضوع انتقال آب سرانی یکی از مباحثی است که باید در این سفر مصوب و دنبال شود.

 

۱۵۰ کیلومتر از راه های روستایی شیروان نیاز به آسفالت دارد

اکنون راه ۵۵ روستای این شهرستان به طول ۱۵۰ کیلومتر خاکی است و نیاز به آسفالت دارد که بهسازی راه های روستایی و آسفالت آن از جمله مطالبات مهم مردم روستاهای شهرستان است.

 

دومین شهرستان خراسان شمالی ۱۶۵ روستا و آبادی دارد و مردم روستاها زمستان ها با مشکلات بسیاری در تردد مواجه هستند زیرا که تاکنون فقط ۵۰۰ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان آسفالت شده است.

 

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

 

رفع موانع تولید و شروع به کار کارخانجات تعطیل شده

با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و اشتغال، تولید و کارآفرینی واحدهای تولیدی فعال و نیمه با دریافت تسهیلات جانی دوباره خواهند گرفت و گره کور و مشکلات چندساله که گریبان گیر بسیاری از واحدهای تولیدی شده، برچیده خواهد شد.

 

اینک ۱۲ واحد تولیدی این شهرستان غیرفعال و نیمه راکد است که از این تعداد ۹ واحد تولیدی غیرفعال و مابقی نیمه راکد است که با وارد مدار شدن چرخه تولید از بیکاری و مهاجرت بسیاری از جوانان به شهرهای بزرگ جلوگیری می شود.

 

شهرستان شیروان دارای ۲۵ واحد تولیدی غیرفلزی،سه واحد تولیدی فلزی و ۱۸ واحد معدنی است که با توجه به شرایط فعلی کنونی اینک ۳۰۰ نفر در ناحیه صنعتی امیرآباد و شهرک صنعتی مشغول به کار هستند.

 

تسریع در تکمیل پروژه فاضلاب شهری

از ابتدای آغاز اجرای طرح توسعه شبکه فاضلاب از سال ۹۱ تا ۱۴۰۰، بیش از ۵۳ کیلومتر در این شهرستان خراسان شمالی اجرا شد که این روند ادامه دارد. هزینه اجرای هر متر از این طرح، ۲۵ میلیون ریال است که تاکنون نبود اعتبارات از جمله دلیل مهم کُندی اجرای طرح عنوان شده است، نیاز است با تخصیص و تامین به موقع اعتبارات میزان برخورداری از خدمات جمع آوری و دفع فاضلاب در دومین شهر خراسان شمالی  با شتابی بیش از پیش ادامه یابد.

 

از مزایای اصلی اجرای طرح اگو برگشت آب به چرخه مصرف است که در کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در بیست و ششمین سفر استانی خود روز پنج‌شنبه دوم تیرماه به خراسان شمالی سفر می کند.

 

 

کد خبر 1188128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha